مجوز فعالیت ۵۷ دفتر گردشگری استان تهران لغو شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: ۵۷ دفتر گردشگری استان تهران به علت نداشتن تعهدات رفاهی برای مسافران و اخذ وجه غیر متعارف توسط پلیس امنیت پلمب شد.

محمد کرمی اظهار داشت: بازرسی از دفاتر گردشگری توسط کارشناسان این نهاد در دستور کار قرار دارد که در این خصوص به برخی دفاتر نیز تذکر کتبی داده شد.

به گفته وی همچنین در این بازه زمانی نیز با همکاری پلیس امنیت نیز ۱۹ موسسه غیر مجاز که در فضای مجازی اقدام به جذب گردشگر داشتند نیز از فعالیت آنان جلو گیری شد.

معاون گردشگری استان تهران در خصوص ویزای تضمینی شینگن (ویزای تفریحی کشورهای حوزه اروپا) که از سوی برخی دفاتر گردشگری را غیر قانونی دانست و افزود: با توجه به گزارش‌ واصله و تعدد شکایت های موجود در خصوص تبلیغ و ارائه خدمات به عنوان اخذ تضمینی ویزا، تعهد ویزای کشورهایی از جمله کانادا، استرالیا و کشورهای حوزه شینگن غیر قانونی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این امر صرفا با هدف سوء استفاده مالی توسط برخی افراد سودجو صورت می گیرد تصریح کرد: اطلاع رسانی مناسب به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تحت پوشش انجام تا جلوگیری های لازم در جهت هرگونه تبلیغ و اقدام به اخذ ویزا با عنوان تضمینی انجام تا از مشکلات احتمالی اجتناب شود.

کرمی با بیان اینکه سفارتخانه‌ها و کاردان‌ کشور های حوزه شنگن باید اقدام به صدور ویزای شینگن را داشته باشند تاکید کرد: در صورت بازدید کارشناسان و شکایت مسافران با دفاتر متخلف برخورد قانونی خواهیم کرد.

۲۴ هزار تخت هتل در تهران وجود دارد

معاون گردشگری استان تهران با بیان اینکه ظرفیت هتلی و زیر ساختی استان در شرایط مطلوبی قرار دارد افزود: هم اینک ۱۶ هزار و ۲۲۲ تخت در بخش هتل‌ها (یک تا ۵ ستاره)، ۷ هزار و ۱۸ تخت در بخش مهمانپذیر ها و یک هزار و ۴۱۱ تخت در بخش هتل آپارتمان ها وجود دارد.

به گفته وی ۱۱۸ هتل، ۲۵هتل آپارتمان، ۱۲۴مهمانپذیر، ۵۲ مجتمع پذیرایی بین راهی، ۱۶۰سفره خانه سنتی، ۱۷پانسیون، ۱۱۶ اقامتگاه، ۱۴۷ واحد پذیرایی، ۳۱ زائر سرا، ۴۳ موسسه آموزشی، ۸ اقامتگاه بوم گردی، یک مرکز گردشگری سلامت، سه واحد پذیرایی فرهنگی، یک شرکت حمل و نقل گردشگری و سه اقامتگاه سنتی در استان تهران وجود دارد.

کرمی همچنین از درجه بندی هتل های تهران خبرداد و گفت: این درجه بندی توسط شرکتی عامل در حال انجام است که براساس مستندات قانونی این درجه بندی را از لحاظ کیفیت و خدمات مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: هم اینک ۹۰ درصد از هتل ها مورد بررسی قرار گرفته شده و درجات یک تا سه را دریافت خواهند کرد.

پیشنهاد سه نوروزگاه در تهران

معاون گردشگری استان تهران تصرح کرد: در نشستی که با شهرداری تهران در حال انجام بوده در صدد هستیم تا نورزگاه‌هایی را در بوستان آب و آتش، فضای بیرونی موزه ملی و اراضی عباس آباد در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه طرح خدمات سفر نوروزی از ۲۷ اسفند تا ۱۳ فرودین ماه ادامه خواهد داشت تاکید کرد: در نوروزگاههای تهران برنامه های فرهنگی و مفرحی را برای گردشگران و تهرانگردان برگزار خواهیم کرد.

تهران دارای ۲ هزار ۱۴۹ دفاتر گردشگری را داراست که از این حیث حدود ۵۰ درصد کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 247852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    0 0
    آقای کرمی . باید به عرض شما برسانم که خیلی بیشترازاین تعداد دفترتوریستی می بایست لغو مجوز می شدند . اما موضوع اصلی میدونین چیه ؟ موضوع اصلی اینکه این قوانین تاسیس آژانس مسافرتی هست که باید اصلاح شوند .وقتی طرف ازیک شغلی مثل تره باربا احترام به همه مشاغل میتونه یک آژانس مسافرتی تاسیس کنه و هیچ چیزهم ازکارنمی داند و پیشینه کاری هم دراین حرفه ندارد همین افراد مجوز می گیرند و ازبی نظارتی و خلاء ها استفاده کرده یا بعد ازیکسال کلاهبرداری می کنند یا میشه همین حالتی که میگین دفترمربوطه بسته شده . چرا دفاتری که معتبرهستند و کارمی کنند مجوزشان باطل نمی شود ؟ چون یک پیشینه ای دارند . کسی که می خواهد یک دفترمسافرتی تاسیس کند یکی ازملزوماتش باید داشتن حداقل 10 سال سابقه کاری باشد نه اینکه هرکسی بیکاربود و یک پولی هم داشت اقدام به تاسیس دفترکند . چرا باید افراد بی صلاحیت بتوانند دفترمسافرتی تاسیس کنند که بعد ازیکسال این موارد اتفاق بیافتد ؟ شما قوانین تان را اصلاح کنید . مجوز به افراد بی صلاحیت دادن و یکسال بعد یا دوسال بعد لغو کردن که هنرنیست .