یادبود سربازان شوروی از تهران به مسکو می‌رود

یادبود سربازان ارتش سرخ مدفون شده در ایران به معبد نیروهای مسلح روسیه در حومه مسکو منتقل می شود.

به گزارش اسپوتنیک، زمین و یادبود تدفین نظامی سربازان ارتش سرخ که در جریان جنگ بزرگ میهنی در ایران درگذشته بودند، به مجموعه یادبود معبد اصلی نیروهای مسلح روسیه در نزدیکی کوبینکا، در منطقه مسکو منتقل خواهد شد.

سفیر روسیه در ایران، لوان جاگاریان و کارمند دیپلماتیک نظامی روسیه در تهران امروز چهارشنبه ۹ بهمن ماه اعلام کرد که زمین یادبود ارتش شوروی در اقامتگاه زرگنده در تهران را به زودی دریافت کرده تا آن را در کلیسای نیروهای مسلح روسیه به عنوان بخشی از کمپین "راه گرامیداشت" انتقال دهند.

از سوی دیگر، به یاد ۷۳ سرباز کشته شده ارتش شوروی در تهران، تاج هایی در یادواره گذاشته شد. پیش از این، خاکسپاری این سربازان شوروی در شهر قزوین در نزدیکی تهران انجام شده بود، در دهه ۹۰ قرن ۲۰ میلادی تصمیم به انتقال این یادبود به تهران گرفته شد.

سربازان اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۱ تحت پیمان اتحاد جماهیر شوروی به ایران وارد شدند تا امنیت دو کشور در برابر تهدیدهای آلمان نازی تضمین نمایند. همزمان نیروهای انگلیس وارد ایران شدند و درگیری میان دو نیروها انجام شد. که در نتیجه برخی از سربازان شوروی در این منطقه کشته شدند. در آن زمان پیشرفت روس‌ها به سوی تهران به این دلیل بود که روس و انگلیس معتقد بودند که یک کودتای آلمانی در تهران در حال تکوین است و برای جلوگیری از این کودتا به سوی پایتخت پیش می‌آمدند.

کد خبر 247831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    3 0
    قتل و غارتی که سرباز های روس در جریان اشغال غیرقانونی و ساقط کردن حکومت قانونی کشور کردند و البته بم باران های کشور از جمله حرم امام رضا و مسجد گوهرشاد از تاریخ پاک نخواهد شد.
  • بی نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    3 0
    این متن را کی نوشته؟ به کشور ما حمله کردند و مملکت ما با وجود بی طرفی جنگزده شد. همین روسها در درگیریهای متعدد نیروهای ارتش ما را کشتند آن وقت شما نوشتید: " یادبود تدفین نظامی سربازان ارتش سرخ که در جریان جنگ بزرگ میهنی در ایران درگذشته بودند" عذر می خواهم ولی خیلی بی وطن هستید.
  • احمد IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    0 1
    جنگ جهانی دوم بیشترین صدمه اقتصادی و نظامی و غیرنظامی رابر شوروی آن‌زمان تحمیل کرد ۲۳میلیون ازجمعیت شوروی توسط هیتلر قتل عام شدند واین چندسرباز شوروی در ایران بخاطر درگیری با نیروهای نظامی وقت رضا خان صورت گرفت واجسادانها در ایران تاکنون بودند علت اشغال ایران تمایل رضا خان بسوی هیتلر وچون کمکهای آمریکا بسوی شوروی نزدیکترین و امنترین و بهترین راه ازطریق راه آهن خرمشهر آستارا بود بنام پل آزادی اگر این راه آهن ساخته نمیشد جنگ معلوم نبود چندسال دیگر ادامه داشت ویا آلمان برنده جنگ میشد