واکنش معاون علوم پزشکی به خبر ورود ۲ شهروند چینی مشکوک مبتلا به ویروس کرونا از مرز آستارا | آماده‌باش ۲۴ ساعته در مرز آستارا

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هیچ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا تاکنون در گیلان مشاهده نشده است و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بصورت ۲۴ ساعته در مرز آستارا برای مقابله با این بیماری مستقر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدید از فعالیت کارشناسان بهداشت و درمان در  نقطه صفر مرزی گفت: هیچ مورد مشکوک به  ابتلا به ویروس کرونا تاکنون در گیلان مشاهده نشده است.
فردین مهرابیان در این بازدید با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در مرز ورود به ایران در آستارا افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با امکانات و تجهیزات کافی در مرز آستارا مستقر شده و اشخاص پس از معاینه و اطمینان از سلامت آنها وارد کشور می شوند.

وی با اشاره به آمادگی برای مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بصورت ۲۴ ساعته در مرز آستارا برای مقابله با این بیماری مستقر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : به هموطنان اطمینان می دهیم که تا امروز فردی مشکوک به ابتلا به این ویروس در مرز آستارا مشاهده نشده‌ است.

فردین مهرابیان با اشاره به انتشار خبر ورود ۲ شهروند چینی مشکوک مبتلا به ویروس کرونا از مرز آستارا افزود: این افراد در بدو ورود به ایران هیچ علائم بیماری نداشتند، احتمالا در دوره نهفته بیماری بودند، پس از علائم مشکوک در تبریز در قرنطینه قرار گرفتند که پس از آزمایش های لازم مشخص شد که مبتلا به ویروس کرونا نیستند.
وی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم برای مقابله با این بیماری گفت: مردم باید اقدامات اولیه پیشگیرانه همچون شستن مکرر دست ها، رعایت بهداشت فردی، دوری از حیوانات مریض، گوشت فاسد و تهیه غذا در شرایط بهداشتی را جدی بگیرند.
کد خبر 247823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =