بهترین مناطق دیدنی در جمهوری آذربایجان کجا هستند؟

جمهوری آذربایجان کشوری است که هم قسمت شرقی اروپا و هم غربی آسیا را دربر می گیرد. بنابراین می توان انتظار جاذبه های شرقی و غربی فراوانی را در این کشور داشت. استراحت گاه‌های ساحلی بسیار زیبا در دریای خزر و بازدید از آتشفشان‌ها تنها برخی از جاذبه‌های آذربایجان است. مسجدها و مناره‌های باستانی با معماری مدرن شهر از زیبایی‌های باکو است.

چمدان -  در اینجا به معرفی برخی از مناطق دیدنی آذربایجان می‌پردازیم:

۱. باکو


 باکو پایتخت آذربایجان، در امتداد دریای خزر قرار دارد و ترکیبی از شهر قدیمی Icheri Seher و آسمان خراش‌های مدرن است که با صفحات LCD دربر گرفته شده‌اند. این شهر همچنین دارای یک موزه مدرن هنری بوده که بیش از ۹۰۰ اثر هنری از هنرمندان این منطقه را به نمایش می‌گذارد. همچنین با مراجعه به بازار Teze می‌توان از پنیرها و ادویه‌ها و غذاهای محلی لذت برد.

۲. Icheri Seher


Icheri Seher به عنوان یک شهر قدیمی و قلعه‌ای شناخته و جزء میراث فرهنگی یونسکو بشمار می‌رود. در تمام محوطه حفاظت شده این شهر می‌توان شاهد شاهکارهای بی‌نظیر معماری بود که شامل برج Maiden است که به قرن ۱۲ میلادی باز می‌گردد. اما تنها جاذبه این شهر بافت قدیمی و معماری آن نیست، صنایع دستی این منطقه مانند سرامیک و منسوجات مانند فرش و لباس‌های سنتی این منطقه را مکانی ایده آل برای خرید سوغاتی تبدیل کرده است.

۳. آتشفشان Garasu


 بسیاری از بازدیدکنندگان نمی‌دانند که آذربایجان دارای بیشترین تعداد آتشفشان در جهان است و حدود ۳۵۰ آتشفشان در این کشور وجود دارد. یکی از آتشفشان‌های معروف، Garasu بوده که می‌تواند مواد مذاب را تا ارتفاع ۱۰۰۰ متری در هوا پخش کند. به گفته برخی این آتشفشان ظاهری مانند ماه دارد و قدمت آن به ۲۵ میلیون سال پیش باز می‌گردد.

۴. دریای خزر


دریای خزر با وسعت ۳۷۱۰۰۰ کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه جهان بشمار می‌رود و ظاهر آن مانند یک اقیانوس است. شوری آب دریای خزر مانند اقیانوس‌ها بوده اما از آنها کمتر است و این دریا را به مکانی مناسب برای شنا کردن تبدیل کرده. از تفریحات مورد علاقه مردم می‌توان به قایقرانی، غواصی و ماهیگیری اشاره کرد.

منبع : thecrazytourist.com

کد خبر 247819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =