بازار تاریخی نطنز احیا می‌شود

شهردار نطنز گفت: به منظور حفظ آثار تاریخی و حضور گردشگران داخلی، بازار تاریخی نطنز احیا می‌شود.

 علی پیراینده، اظهار کرد: این تصمیم در راستای حفظ، احیا و مرمت بافت تاریخی محله قصبه نطنز به ویژه بازار تاریخی نطنز و به منظور احیای فرهنگ قدیم، هویت بخشی و ایجاد فضای کالبدی با محوریت اقتصاد و توسعه گردشگری گرفته شده است.

وی گفت: طرح جامع مرمت و احیای بازارهای تاریخی و هویت بخشی به آن در حد فاصل آتشکده تا میدان گاه بازار و محوطه پیرامون آن از اهداف نخستین نشست بازشناسی بازار تاریخی شهر نطنز است.

شهردار نطنز تصریح کرد: یکی از مطالبات اصلی شهروندان نطنزی، حیات مداوم بازار به‌گونه‌ای است که مغازه‌ها علاوه بر رفع نیاز ساکنان، برای استفاده گردشگران نیز مناسب باشند که به این موضوع نیز توجه ویژه شد.

پیراینده خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با عقد تفاهم‌نامه‌ای با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز و سایر سازمان‌های مربوط، املاک وقفی واقع در محدوده بازار رونق گرفته و مشکلات مشاع بودن املاک با راهکارهایی همانند تشویق در تراکم و تخفیف و ... رفع شود.

وی گفت: از تمام شهروندان، کسبه و فعالان گردشگری درخواست می‌کنیم تا تصاویر، مستندات و هر آنچه که می‌توانند برای شهرداری نطنز ارسال کنند و ما را در زمینه احیا و مرمت بازار تاریخی نطنز همراهی کنند.

کد خبر 247772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =