معرفی مقاصد و جاذبه‌های گردشگری قزاقستان |‌ سفر به یکی از برترین پیست‌های اسکی آسیا

اگرچه قزاقستان جز ۱۰ کشور بزرگ دنیاست اما بسیاری از مسافران آن را در لیست سفرهای خود قرار نمی‌دهند. گنجینه‌ها و زیبایی‌های بی‌نظیری در این کشور وجود دارد که شما را مات و مبهوت می‌کند. اگر به دنبال بازدید از مکان‌هایی هستید که تابحال افراد دیگر از آن بازدید نکرده‌اند، بهتر است این کشور را به لیست سفرهای خود اضافه کنید.

منطقه Almaty

منطقه Almaty در جنوب شرقی قزاقستان قرار دارد و یکی از پربازدیدترین شهرها بشمار می‌رود. آلماتی منطقه‌ای است که اکثر مسافران به آنجا می‌روند و به مکان‌های دیگر سفر نمی‌کنند. جاذبه‌های طبیعی بسیاری در آلماتی وجود دارد، از کویرهای خشک و دره‌های دیدنی گرفته تا کوه‌های پوشیده از برف و یخچال‌های طبیعی و دریاچه‌های فیروزه‌ای.

آلماتی پایتخت سابق و بزرگترین شهر قزاقستان است و مکان اصلی ورود بیشتر مسافرانی است که می‌خواهند سفر خود را در قزاقستان یا کشور همسایه قرقیزستان شروع کنند. آلماتی یک شهر متمدن و مدرن است و مرکز دانش، فرهنگ، تاریخ و صنعت و اقتصاد است.

پارک ملی ایل-آلتاو

پارک ملی ایل-آلتاو که در جنوب آلماتی قرار دارد در سال ۱۹۶۶ ایجاد شد و اکنون زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه جانوری از جمله پلنگ برفی است. مسیرهای پیاده روی زیادی وجود دارد که از طریق جنگل‌ها و چمنزارها به سمت آبشارهای زیبا، یخچال‌های طبیعی و دریاچه‌ها می‌رود. بزرگترین رتبه اسکی روی یخ و برترین پیست اسکی آسیا در پارک ایل-آلتاو و دره مالایا آلمیتینکا قرار دارد که یکی از مکان‌های پربازدید برای دوستداران ورزش‌های زمستانی است. همچنین دریاچه بزرگ آلماتی در این پارک وجود دارد که به دلیل رنگ آبی و آبی نفتی آن بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است. از آنجا که آب این دریاچه آب آشامیدنی ساکنان آلماتی را فراهم می‌کند شنا کردن در آن ممنوع است.

دریاچه کایندی

کایندی دریاچه‌ای به طول ۴۰۰ متر است که در سال ۱۹۱۱ پس از وقوع یک زمین لرزه و ورود سنگ‌های آهکی بزرگ به سطح زمین به وجود آمد. آب کم کم به دلیل وجود درختان صنوبر شروع جمع شدن کرد و این دریاچه زیبا پدید آمد. تنه‌های خشک شده درختان از سطح آب بیرون آمده و مانند دکل‌های کشتی غرق شده می‌شوند.

منبع : journalofnomads.com

کد خبر 247730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =