پایانی برای گردشگری زایمان | سفر زنان باردار به آمریکا برای وضع حمل ممنوع!

وزارت امور خارجه آمریکا قصد دارد سفر زنان باردار به این کشور را برای وضع حمل و دریافت تابعیت آمریکایی ممنوع یا محدود کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد قصد دارد محدودیت‌ها یا ممنوعیت‌هایی را برای سفر زنان باردار به آمریکا با هدف وضع حمل و دریافت تابعیت آمریکایی برای فرزندانشان اعمال کند.

هدف از این اقدام جلوگیری از پدیده‌ای همچون «گردشگری زایمان» عنوان شده است که در آن زنان باردار علاوه بر سفر به آمریکا در آستانه وضع حمل، فرزندان خود را برای دریافت تابعیت دوگانه در آمریکا به دنیا می‌آورند.

وزارت امور خارجه آمریکا قصد دارد از زنان متأهل که قصد دریافت ویزای گردشگری در آمریکا دارند، سندی دریافت کند که اثبات کنند سفرشان به دلیلی غیر از تولد فرزند است.

در همین حال کِن کوچینِلی، مدیر سابق موقت اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا و مرد شماره وزارت امنیت داخلی آمریکا خواستار اصلاح قانون اساسی این کشور به منظور تغییر شرایط اعطای تابعیت ایالات متحده شد.

او علت اصلی این اقدام را برای پایان دادن به اخاذی باندهای کلاهبرداری از مهاجران خارجی ضروری دانست. در مقابل جان کوهن، مقام ارشد وزارت امنیت داخلی دولت باراک اوباما تاکید کرد که تعداد پرونده‌های این گونه که در ازاء وعده تولد فرزند در آمریکا از مهاجران کلاهبرداری شده، بسیار اندک است و توجیه مناسبی برای درخواست اصلاح قانون اساسی نیست.

با این حال تام هومان، مدیر سابق اداره مهاجرت و امور گمرکی در گفتگو با فاکس نیوز گفت که که اعطای تابعیت به دلیل تولد در خاک آمریکا علت اصلی روند فزاینده مهاجرت های غیرقانونی در سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

آقای هومان ضمن دفاع از تصویب قانون جدید منع گردشگری زایمان یاد آور شد، وضعیت فعلی حاوی یک بلیت طلایی برای مهاجرت غیرقانونی به آمریکاست ولی باید هر چه زودتر به این وضعیت پایان داد.

دولت آمریکا تاکنون از اعلام جزئیات پیش‌نویس این قانون را امتناع کرده و زمان احتمالی آغاز اجرای آن را نیز اعلام نکرده است.

کد خبر 247725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =