مالاگا کجاست؟ | سفر به زادگاه پابلو پیکاسو

چمدان - مالاگا به عنوان پایتخت Costa del sol و محل تولد پیکاسو شناخته می‌شود. اما نکات جالب بسیاری در مورد این شهر وجود دارد که به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

۱. مالاگا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا شناخته می‌شود، قدمت این شهر به ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و توسط فنیقی‌ها کشف شد.

۲. نام اصلی شهر در واقع مالاکا است که به معنی کارخانه بوده است.

۳. امپراطوری رم این شهر را از مسلمانان گرفت و شهر برای ۸۰۰ سال به عنوان Malaqah شناخته می‌شد.

۴.  یکی از بزرگترین هنرمندان دنیا یعنی پابلو پیکاسو در این شهر متولد شده و آثار وی در این شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

۵. ساحل مالاگا که به Malagueta beach معروف است، یکی از پربازدیدترین سواحل جهان به شمار می‌رود و دارای زیبایی‌ها و امکانات فراوانی از جمله رستوران‌های زیبا، محیطی تمیز و هتل‌های مخصوص است که توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

۶. Moorish Alcazaba از جمله قدیمی ترین و بزرگ‌ترین قلعه‌ها به شمار می‌رود که مربوط به قرن ۸ میلادی است. همچنین این قلعه نمایانگر تاریخ قدیمی و کهن مالاگا است.

۷. آب و هوا در مالاگا مدیترانه‌ای بوده و در آنجا زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم را تجربه خواهید کرد. هرساله مالاگا شاهد ۵۰ روز بارانی و ۳۰۰ روز آفتابی است. به دلیل آب و هوا خوب، مالاگا میزبان شمار زیادی از بازدیدکنندگان است.

۸. یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و تاریخی مالاگا قلعه Castillo de Gibralfaro است که در قرن ۱۴ و به منظور حفاظت از Alcazaba ساخته شده بود. این قلعه محل بازدید بسیاری از مسافران است و مناظر بسیار زیبایی را از سطح شهر به اشتراک می‌گذارد.

۹. علاوه بر جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری و تاریخی مالاگا، حومه و مناطق اطراف آن نیز بسیار زیبا و دیدنی است و پر است از درختان میوه و زیتون.

۱۰. یکی از پر رفت و آمدترین بندرهای مدیترانه‌ای به خصوص برای کشتی‌های مسافربری از ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، بندر مالاگا است.


منبع : costaexcursions.es

کد خبر 247674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =