محبوب‌ترین غذاهای آفریقایی چیست؟ | آشپزی از کجا شروع شد؟

چمدان - با توجه به اینکه اولین بار کباب در آفریقا پخته شده، این قاره‌ای است که می‌توان ادعا کرد آشپزی را اختراع کرده. غذاهای آفریقایی به ویژه آن‌هایی که برای نیمه جنوبی هستند هنوز هم جزء غذاهای کم نظیر جهان به شمار می‌روند. در ادامه قصد داریم تا برخی از این غذاهای خاص و بینظیر را به شما معرفی کنیم.

1. Pap En Vleis (آفریقا جنوبی)

گوشت کباب شده و فرنی ذرت، ترکیب بسیار محبوبی در سرتاسر آفریقا به ویژه مناطق جنوبی است. Pap En Vleis (به معنی فرنی ذرت و گوشت) ترکیبی از نشاسته و گوشت پخته شده است که به همراه آب گوشت پر ادویه و ترشیجات و چاکلاکا سرو می‌شود. دنده، استیک، مرغ، کباب و سوسیس‌های پر ادویه همه در کنار فرنی ذرت یک بشقاب آفریقا جنوبی را تشکیل می‌دهند.

2. مرغ پیری پیری (موزامبیک)


غذاهای موزامبیک ترکیبی سرشار از طعم‌های آفریقایی، پرتغالی، شرقی و عربی است. غذاهای پر ادویه دریایی معمولا اولین انتخاب برای بازدیدکنندگان از موزامبیک است اما غذای اصلی و سنتی آنها مرغی است که با لیمو، فلفل، سیر، شیر نارگیل و سس پیری پیری پخته شده. این غذا سنتی معمولا با ماتاپا، یک برگ کاساوا که در سس بادام زمینی پخته شده، سرو می‌شود.

3. برنج Jollof و سوپ Egusi (نیجریه)


پختن یک غذای مورد علاقه ملی برای نیجریه کار ساده‌ای نیست، زیرا این کشور پهناور دارای غذاهای مختلف منطقه‌ای است. اما غذایی که نباید هرگز خوردن آن را در نیجریه فراموش کرد، برنج صدفدار (Jollof) محبوب آفریقایی است. یک غذای ساده و پرطرفدار که از برنج، گوجه، پیاز و فلفل تهیه می‌شود و اغلب در مهمانی‌ها همراه با سوپ اگسی (تهیه شده از دانه خربزه) سرو می‌شود.

4. بانی چاو (Bunny Chow) (آفریقا جنوبی)


هیچ کس دقیقا مطمئن نیست که این اسم از کجا و چطوری آمده اما چیزی که مسلم است این نصف نان پرشده با خوراک کاری داغ یکی از با ارزش‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای خیابانی در آفریقا جنوبی است. گوشت‌ها و سبزیجات و ادویه کاری استفاده شده در این غذا را اولین بار در قرن 19 هندی‌ها به این سرزمین آوردند.

5. Ful Medames (مصر)


طبق گفته کلودیا رودن، نویسنده آشپزی مصری، این غذا پیش از اسلام و احتمالا به اندازه فرعونیان قدمت دارد. Ful Medames یکی از غذاهای ملی مصریان است و از لوبیا فاوا که با ادویه جات و ترشی و روغن زیتون پخته شده تهیه می‌شود. این خوراک گاهی در طول شب پخته شده و برای صبحانه به همراه تخم مرغ و نان پیتا سرو می‌شود.

منبع : edition.cnn.com

کد خبر 247673

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =