شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی ابلاغ شد | خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی دارند، یارانه نمی‌گیرند

هیأت وزیران در جلسه ۱۵ دی ماه خود در اجرای مصوبه چهلم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در خصوص نحوه بازتوزیع منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین بین خانوارهای مشمول، آیین‌نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی را تصویب کرد.

طبق این آیین نامه کمک حمایت معیشتی به خانوارهایی که مجموع درآمد اعضای آنها از میزان مقرر کمتر بوده یا مشمول یکی از شرایط مقرر در این ماده نباشند، تعلق می‌گیرد. این سقف درآمدی به صورت سالانه برای خانوارهای یک نفره ۴۸ میلیون تومان، خانوار ۲ نفره ۶۰، ۳ نفره ۷۲، ۴ نفره ۸۴ و ۵ نفره و بیشتر ۹۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین براساس این مقررات خانوارهای دارای املاک و مستغلات با ارزش ۱.۲ میلیارد تومان در تهران و کلان‌شهرها و ۹۰۰ میلیون تومان در سایر شهرستان‌ها و خانوارهای دارای خودروهای سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروهای عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان مشمول این یارانه نمی‌شوند.

علاوه براین کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز، خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند و گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به‌مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند در لیست یارانه معیشتی جا نمی‌گیرند.

مهلت ثبت نام در سامانه معیشتی تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شد 

همچنین سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند تا ۳۰ دی خبر داد.

کد خبر 247632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • DE ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    0 0
    اگه كسي خودش كارمند استانداري باشه و خانمش هم شغل دولتي..يعني هر دو شاغل با حقوق مكفي و دارنده سه واحد اپارتمان در مركز استان و يك ويلا اطراف شهر و ماشين نسبتا گرانقيمت و دو فرزند ايا مستحق دريافت يارانه هستند؟ ممكن است زمينهاي كشاورزي هم داشته باشند .