۵ تا از بهترین مقاصدی که می‌توان در آفریقا به آن‌ها سفر کرد

مردم معمولا تصور می‌کنند آفریقا یک کشور است، در حالی که اینگونه نیست. آفریقا با ۵۴ کشور جاذبه‌های گوناگونی دارد. برای برنامه ریزی آسان‌تر سفر، در اینجا لیستی از بهترین مقاصد و کشورهای آفریقایی را آورده‌ایم:

۱. اوگاندا


تنها ۱۰۰۰ گونه گوریل در دنیا باقی مانده که در ۳ کشور قرار دارند. یکی از این ۳ کشور اوگاندا است. پارک ملی اوگاندا محل زندگی این گوریل‌ها است که جذابیت خاصی را به خود اختصاص داده‌اند. از آنجایی که اوگاندا در مناطق بارانی قرار دارد، احتمال بارش در همه مواقع سال وجود دارد و زمان بدی برای بازدید ندارد اما مطمئن شوید که وسایل مناسبی را برای سفر جمع کرده‌اید.

۲. کنیا و تانزانیا


معمولا از کنیا و تانزانیا می‌توان در یک سفر بازدید کرد و این دو کشور زیستگاه ۲ میلیون حیوان وحشی و گورخر است. احتمال دیدن تعداد زیادی از ۵ تا از بزرگترین حیوانات (شیر، بوفالو، کرگدن، فیل و پلنگ) در اولین تور سافاری بسیار زیاد است. همچنین یکی از برترین کوهستان‌ها برای پیاده روی، یعنی کوه کلیمانجارو در تانزانیا وجود دارد. بهترین زمان برای بازدید در ماه جولای، زمانی که بارانهای طولانی تمام و فصل مهاجرت حیوانات آغاز شده، است.

۳. زامبیا و زیمباوه


برای بازدید از بزرگترین آبشار جهان، یعنی آبشار ویکتوریا باید به این دو کشور سفر کرد. رودخانه Zambezi محل زندگی تعداد زیادی تمساح و اسب آبی است. تجربه تورهای سافاری از پارک‌های ملی و همچنین راندن قایق محلی (کانو) از جذابیتهای دیگر این دو کشور است. بهترین فصل برای سفر بین ماه جون و سپتامبر قرار دارد، زمانی که نه زمستان و سرد باشد و نه خشک.

۴. مصر


بهترین تجربه سفر به مصر، بازدید از اهرام و بناهای تاریخی و همچنین کشتیرانی در رود نیل است. می‌توان با قایق‌های سنتی (Felucca) به جزیره Aswan رفت، مکانی که پر است از وسایل باستانی ساخت بشر و موزه آنتیک مصر در آنجا قرار دارد. در همه فصول سال می‌توان به مصر سفر کرد اما بهترین زمان بین ماه‌های اکتبر تا آوریل، زمانی که دمای هوا معتدل است.

۵. مراکش


اگر می‌خواهید با فرهنگ عرب و قدمت ۱۰۰۰۰ ساله آن آشنا شوید، قطعا مراکش و بازارهای ادویه فروشی آن یکی از بهترین مکانهاست. شتر سواری و نوشیدن چای در زیر نور ستارگان از بهترین تجارب سفر به مراکش است. همچنین یکی از بزرگترین بازارهای جهانی Djemaa El Fna در این شهر قرار دارد و مطمئن شوید که بازدید از آنجا میروید. در همه طول سال میتوان به مراکش سفر کرد اما بهتر است در فصول گرم و زمستان، زمانی که صحرا بسیار سرد می‌شود به آنجا سفر نکنید.

منبع : smartertravel.com

کد خبر 247624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =