واکنش مونسان به خبر کاهش ۷۰ درصدی تورهای ورودی | سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت سردار سلیمانی، ضربه بزرگی به گردشگری وارد شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای اکراینی گفت: این اتفاقات ضربه‌ بزرگی به گردشگری وارد کرده که با برنامه‌ریزی جدید از آن عبور می‌کنیم و حتما به حالت نرمال برمی‌گردیم.

 علی اصغر مونسان در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری با پارک ملی «علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی» در پاسخ به سوالی درباره اقدامات وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به دنبال اتفاقات اخیر اظهار کرد: اقداماتی معمولا در شرایط نرمال برای توسعه گردشگری برنامه‌ریزی می‌شود اما گردشگری ویژگی‌هایی دارد که با کوچکترین حاشیه و عدم امنیت با مشکل مواجه می‌شود. در سال ۱۳۹۸ حوادث زیادی اتفاق افتاد که اثرات گسترده‌ای در گردشگری داشت، اما با برنامه‌ریزی و تلاش از آن‌ها عبور کردیم، هر کدام از آن اتفاقات می‌توانست ضربه بزرگی وارد کند.

وی ادامه داد: اتفاقات اخیر وسعت بیشتری داشته است. تلاش می‌کنیم اثرات منفی آن را کنترل کنیم و به حالت عادی برگردیم، امیدوارم از این وضعیت عبور کنیم و زودتر نرمال شویم.

مونسان همچنین گفت: سال ۱۳۹۸ با بودجه‌ای محدود اقدامات تبلیغاتی زیادی انجام شد، بخش خصوصی نیز مشارکت داشت و ایران را در کشورهای هدف معرفی کردیم، اما اکنون با وضعیتی مواجه شده‌ایم که نیاز است برنامه‌ریزی جدیدی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا ، او درباره‌ اخباری که روز گذشته مبنی بر کاهش ۷۰ درصدی تورهای ورودی پس از سقوط هواپیمای اوکراین منتشر شد، بیان کرد: بعضی از کشورها توصیه‌هایی در این باره داشته‌اند که حتما اثراتی در کنسل شدن تورهای ایران داشته است، تلاش می‌کنیم به حالت عادی برگردیم.

وی اضافه کرد: قطعا عدد ۷۰ درصد قابل توجه است، در بعضی از کشورها این ریزش بیشتر بوده و در برخی کمتر، ما بازارهای جدیدی را اضافه می‌کنیم و امیدواریم این شرایط تغییر کند.

کد خبر 247605

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    0 0
    صنعت گردشگری یک صنعت فاسد و امپریالیستی است