شهرداری همدان باید فوری حق عضویت UNWTO را پرداخت کند

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری همدان باید فوری حق عضویت خود به UNWTO را پرداخت کند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و شورای اسلامی شهر همدان در ارتباط با این موضوع  گفت: امروز ۲۲ دیماه در صحن علنی شورای اسلامی شهر مصوب شد که شهرداری همدان مبلغ ۶۰ میلیون تومان حق عضویت پرداخت نشده برای دو سال اخیر میلادی را به سازمان جهانی گردشگری پرداخت کند.

حسین قراباغی افزود: اعضای حاضر در صحن ۶ رای موافق و پنج رای مخالف به این تصمیم دادند که مطابق با آن شهرداری مکلف به پرداخت حق عضویت خود شد.

گفتنی است تا پیش از این اکثر اعضای شورا پرداخت این حق عضویت را در اولویت برنامه تنها شهرداری عضو سازمان جهانی ندانسته بودند، این در حالی است که سال‌هاست «گردشگری» محور توسعه همدان عنوان شده و عضویت شهرداری در این سازمان یک فرصت بی‌بدیل برای این شهر تاریخی محسوب می‌شود.

شهرداری که از سال ۲۰۱۸ به عضویت سازمان جهانی گردشگری درآمده است تنها تا امروز فرصت پرداخت حق عضویت خود را دارد تا در این سازمان بماند، ۲ هزار یورو معادل مبلغی حدود ۳۰ میلیون تومان.

شهرداری همدان سال ۲۰۱۸ پس از عضویت در سازمان UNWTO همزمان با میزبانی همدان از اجلاس جهانی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان با یک خبر پر سر و صدا سرتیتر اخبار گردشگری دنیا شد خبری که در آن مطرح شد مقر تنها شهرداری عضو در سازمان (UNWTO) در همدان است.

زمانی که شهرداری یکی از اعضای وابسته سازمان جهانگی گردشگری شد قرار بر این بود همدان به عنوان پایلوت شهر گردشگری دنیا امتیازاتی از اعتبارات بین‌المللی سازمان جهانی گردشگری دریافت کند اما تا امروز هیچ پیگیری و برنامه‌ای موفق به اجرا درنیامد بهانه‌ها هم این بود که حمایت‌های لازم از نهادهای متعدد وزارت کشور از پای کار آمدن شهرداری همدان نمی‌شود این در حالی بود که این مجموعه می‌توانست در ازای رایزنی با شهرهای مدرن دارای تجارت موفق جهانی امروز یک کرسی متمایز را در این سازمان‌ جهانی به خود اختصاص دهد که نداد.

منبع : فارس

کد خبر 247599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =