سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام | ۱۷۶ نفر جان باختند | دهه شصتی‌ها؛ بیشترین آمار در میان مسافران | کم سن‌ترین مسافر یک ساله و نیمه بود

صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ ماه ۹۸ یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند. دو جعبه سیاه هواپیما پیدا شده است.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین که صبح روز چهارشنبه تنها دقایقی پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی در تهران سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ نفر مسافر و خدمه پروازی آن در این حادثه جان باختند، متعلق به هواپیمایی اوکراین اینترنشنال Ukraine International بوده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اولین واکنش به سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی این کشور در حومه تهران تاکید کرد که از انتشار تئوری‌های بی پایه و بدون مدرک در زمینه سقوط این هواپیما باید دوری کرد.

 رئیس‌جمهور اوکراین که امروز چهارشنبه در سفر عمان به سر می‌برد بعد از انتشار اخبار سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران سفر خود را نیمه‌کاره رها کرد و به کیف برگشت.

موقعیت دقیق محل سقوط هواپیمای اوکراینی

سقوط هواپیمای اوکراینی حوالی فرودگاه امام خمینی(ره)

 پرواز هواپیمای اوکراینی با یک ساعت تأخیر انجام شد

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین قرار بود در ساعت ۵:۱۵ صبح به مقصد کیف (اوکراین) پرواز کند، اما با تأخیر یک ساعته در ساعت ۶:۱۲ پرواز کرد. مشخص نیست این تأخیر به علت نقص ایمنی بوده یا چیز دیگری بوده است.

سقوط هواپیمای اوکراینی حوالی فرودگاه امام خمینی(ره)

‌‬ جعبه سیاه‌های هواپیمای اوکراینی پیدا شدند

مدیرکل سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار مهر از پیدا شدن یکی از جعبه سیاه های هواپیمای سانحه دیده  حدود ساعت ۱۰:۲۵خبر داد.  جعبه سیاه دوم هواپیمای اوکراینی حدود ساعت ۱۲:۲۵ پیدا شد و هنوز مشخص نیست جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده برای بازخوانی به کدام کشور ارسال می‌شود.  بررسی‌ها نشان می‌دهد هر دو جعبه سیاه سالم هستند و محتوایات آنها قابل بازخوانی است.

سقوط هواپیمای اوکراینی حوالی فرودگاه امام خمینی(ره)

رئیس سازمان هواپیمایی: جعبه سیاه را به آمریکا نمی‌دهیم

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  درباره اینکه جعبه سیاه هواپیماها برای بازخوانی به کشور تولیدکننده ارسال می‌شود آیا قرار است جعبه سیاه این بوئینگ در آمریکا بازخوانی شود، گفت: جعبه سیاه را به شرکت سازنده و آمریکایی‌ها نخواهیم داد. فعلاً معلوم نیست جعبه سیاه برای بازخوانی به کدام کشور می‌رود.

سقوط هواپیمای اوکراینی حوالی فرودگاه امام خمینی(ره)

خلبان هواپیمای اوکراینی هیچ مکالمه‌ای با برج مراقبت نداشت

یک کارشناس کنترل فضای کشور که در شیفت کاری زمان سقوط هواپیمای اوکراینی در محل کار حضور داشته گفت: سقوط هواپیما بلافاصله پس از برخاست و به قدری سریع رخ داد که خلبان مجالی برای مکالمه با برج مراقبت پیدا نکرد و هیچ مکالمه‌ای بین خلبان و برج مراقبت ثبت نشده است.

رده سنی جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی

 بررسی تاریخ تولد جانباختگان ایرانی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در جنوب تهران نشان می‌دهد که از مجموع ۱۴۷ مسافر ایرانی که به گفته پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور همگی جان خود را از دست داده‌اند.  ۵۳ مسافر یعنی معادل ۳۶ درصد آنان متولد دهه شصت شمسی بودند. پس از متولدین دهه شصت، دهه‌ هفتادی‌ها با ۳۰ مسافر، یعنی معادل ۲۰.۴ درصد قرار دارند.

پس از دهه هفتادی، متولدین دهه ۵۰ با ۲۴ مسافر و متولدین دهه ۸۰ با ۱۸ مسافر قرار دارند و به ترتیب ۱۶.۳ و ۱۲.۲۴ درصد از کل مسافران را شامل می‌شوند. متولدین دهه ۴۰ با ۹مسافر و متولدین دهه ۹۰ با هفت مسافر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سه مسافر نیز متولد دهه ۳۰ بودند، دو مسافر سال تولدشان نامشخص است و یک مسافر نیز متولد دهه ۲۰ بود.

کم سن‌ترین مسافر این پرواز نیز متولد ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۷ است.

۳۲ مسافر این پرواز نیز دارای تابعیت غیرایرانی بودند که مسن‌ترین مسافر پرواز نیز در میان آنهاست. فردی به نام زین‌العابدین سعادت، از اتباع کشور افغانستان که برابر اطلاعات درج شده در مشخصات سفر تاریخ تولدش مربوط به سال ۱۹۰۰ میلادی است و معلوم نیست که آیا این فرد واقعا ۱۲۰ سال سن داشته یا اشتباهی در ورود اطلاعات مربوط به سال تولد این فرد رخ داده است.

اسامی سرنشینان هواپیمای اوکراینی اعلام شد

۱۳ شریفی در میان جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی

اسامی جانباختگان دانش آموختگان شریف که امروز در هواپیمای اوکراینی حضور داشتند، اعلام شد. ‌ بر اثر سقوط هواپیمای اوکراینی که صبح امروز در حوالی صبا شهر استان تهران رخ داد، تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه شریف جان باختند.  

اسامی جانباختگان دانش آموختگان شریف

کد خبر 247537

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =