رسم‌های کریسمسی در سراسر دنیا که ممکن است باعث تعجب شما شوند | از بز کاهی سوئدی تا سیب زمینی فاسد ایسلندی

کریسمس مانند هر مراسم دیگری آداب خودش را دارد. اما در جهان رسم‌های متفاوت و جالبی وجود دارد  که به برخی از آنها می‌پردازیم.

 سوئد

بز Yule یک نماد سنتی سوئدی است که قدمت آن به زمان جشن‌های قدیمی پاگان باز می‌گردد. با این حال این جشن از سال ۱۹۶۶ زمانی که از یک بز بزرگ کاهی و پوشالی استفاده شد، سبک و شیوه جدیدی به خود گرفت. با توجه به اطلاعات داده شده، این بز وزنی برابر با ۳.۶ تن و ۱۲ متر ارتفاع دارد و هر ساله در یک مکان ثابت ساخته می‌شود.

فیلیپین

شاید آمریکا به عنوان کشوری که بهترین تزیینات کریسمسی را دارد شناخته شود اما در واقع باید به فیلیپین و شهر San Fernando سفر کرد که هر ساله یک فستیوال بزرگ از چراغها و فانوس‌ها را به نام Ligligan Parul برگزار می‌کنند. هزاران چراغ نخریسی شده باعث روشنایی آسمان شده و زیبایی منحصر به فردی می‌بخشند.

ایسلند

در ایسلند کریسمس را به مدت ۱۳ روز جشن می‌گیرند و کودکان ایسلندی کفش‌های خود را پشت پنجره می‌گذارند و صبح روز بعد درون کفش‌هایشان شیرینی (اگر بچه خوبی بوده باشند) یا سیب زمینی فاسد (اگر بچه بدی باشند) دریافت می‌کنند.

فنلاند

خانواده‌های فنلاندی صبح روز کریسمس ترکیبی از شیر و برنج با دارچین می‌خورند که درون یکی از آن‌ها یک بادام قرار دارد و هرکس بادام را پیدا کند برنده می‌شود.

ایرلند

خانواده‌های ایرلندی، پشت پنجره‌های خود یک شمع بزرگ قرمز رنگ می‌گذارند که نشانه مهمان نوازی آنها است. همچنین از رسومات دیگر پخت سبزیجات و مرغابی است.

لهستان

در غروب کریسمس خانواده‌های لهستانی یک ویفر بینظیر به نام Oplatek با یکدیگر تقسیم می‌کنند و آرزوی خوبی برای یکدیگر می‌کنند. مراسم شام تا زمانی که اولین ستاره در آسمان دیده نشود شروع نمی‌شود و همچنین باید سر میز غذا یک نفر بدون دعوت ظاهر شود.

منبع: countryliving.com

کد خبر 247472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    1 0
    رسوم قشنگی هستند.
  • حقیقت IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    2 0
    بسیارجالب و دوست داشتنی است