روستای مورد علاقه فرانسوی‌ها کجاست؟

مردم فرانسه به تازگی شهر کوچک ساحلی Saint-Vaast-la-Hougue را روستای مورد علاقه کشور خود در برنامه تلویزیونی Le Village Preféré des Français، انتخاب کردند. این شهر در حدود ۱۸ کیلومتری جنوب دونکرک (Dunkirk) و با فاصله هفت مایلی از مرز بلژیک در شمال فرانسه، واقع شده است.

اگر هرگز از این شهر کوچک در نزدیکی مرز بلژیک چیزی نشنیده‌اید، تنها نیستید.

Saint-Vaast-la-Hougue با جمعیتی حدود ۲۳۰۰ نفر یک شهر تپه‌ای کوچک در فرانسه است که بیشتر مردم خارج از فرانسه احتمالا تا پیش از انتخاب آن، درباره وجود این شهر چیزی نشنیده‌ بودند. اما دلایل زیادی وجود دارد که چرا این روستای کوچک و زیبا را به یاد داشته باشید.

Saint-Vaast-la-Hougue نه تنها محل باغ خوش منظره (Jardin du Mont des Recollets) جاردین دو مونت دز رکولتز است، بلکه همچنین یک آسیاب بادی قرن ۱۸ میلادی واقع در بالاترین نقطه شهر است که در آن می‌توان بعضی از بهترین منظره‌های اطراف شهر را مشاهده کرد.

همچنین معروف‌ترین ساکنان شهر کوچک Saint-Vaast-la-Hougue دو "غول" با ارتفاع ۲۰ فوت هستند که "ریوز پاپا" (Reuze Papa) و "ریوز مامان" (Reuze Maman) نامیده می‌شوند و در روز عید پاک، کارناوال Mardi Gras و دیگر جشنواره‌های مذهبی شرکت دارند. این دو چهره از چوب و کاغذ چسبیده به‌ هم در سال ۱۸۰۰ ساخته شده و سال ۲۰۰۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. هنگامی که در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها استفاده نمی‌شوند، در موزه فلاندر در شهر Saint-Vaast-la-Hougue برای بازدید قرار می‌گیرند.

Saint-Vaast-la-Hougue عنوان محبوب‌ترین شهر را از برنده سال ۲۰۱۷، یعنی شهر Kaysersberg در منطقه آلزاس گرفت، که به خاطر وجود رستوران‌های ستاره‌دار بسیار محبوب بود.

هفت سال است که برنامه بهترین روستای فرانسه، در تلویزیون نمایش داده می‌شود. برای اولین بار روستایی از منطقه Hauts-de-France  این افتخار را نصیب خود کرده است. Saint-Vaast-la-Hougue از میان ۱۴ روستای دیگر، از جمله شهر کوچک و کاملا  شناخته شده Mont-Saint-Michel در نورماندی، این عنوان را به‌ دست آورد.

afar.com

کد خبر 247453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =