سقوط یک فروند هواپیما در اردبیل | هواپیمای سقوط کرده در اردبیل مسافری نیست | توضیحات ارتش درباره سقوط میگ-۲۹ در سبلان

یک مقام مسئول در استانداری اردبیل سقوط یک فروند هواپیما در آسمان این استان را تایید کرد و گفت: جزییات این حادثه در دست بررسی است و اخبار مربوط به این حادثه پس از بررسی موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفته می‌شود این هواپیما که احتمالا نظامی بوده در قله سبلان سقوط کرده است. چندین گروه از امدادگران هلال احمر و اورژانس اردبیل برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان هواپیما به منطقه اعزام شده‌اند.

درپی انتشار خبرهایی مبنی بر شنیدن صدای مهیب در دامنه کوه سبلان که شایعاتی را درباره سقوط هواپیما درپی داشته است، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هیچ سانحه هوایی در حوزه مسافری رخ نداده است.

دقایقی پیش خبری درباره شنیدن صدای انفجار در دامنه کوه سبلان منتشر شد، پس از آن‌ احتمال سقوط یک فروند هواپیما در آسمان استان اردبیل و در دامنه کوه سبلان منتشر شد که گفته می‌شود احتمالا این هواپیما نظامی بوده است و در حال حاضر چندین گروه از امدادگران هلال احمر و اورژانس این استان در حال جستجو برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان و سرنشینان احتمالی آن هستند.

رضا جعفرزاده -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا سقوط هواپیما در استان اردبیل در حوزه مسافری بوده است یا خیر؟ گفت: ما هیچ سانحه هوایی نداشته‌ایم.

گفته می‌شود سرهنگ دوم رحمانی (پایگاه دوم شکاری تبریز) خلبان میگ ۲۹ در پرواز FCF (تست هواپیمای تازه اورهال شده) در این پرواز به شهادت رسید.

روابط عمومی ارتش در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ-29 در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در حین اجرای ماموریت دچار سانحه شد.

 در اطلاعیه روابط عمومی آمده است: «این جنگنده در حین پرواز عملیاتی در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد. خلبان این جنگنده سرهنگ محمدرضا رحمانی از خلبانان مجرب  نیروی هوایی بوده است.

با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده توسط تیم‌های جستجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

کد خبر 247443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =