عجایب هفتگانه در سال ۲۰۲۰ | دیدن این عجایب را از دست ندهید

از بین عجایب هفتگانه اصلی در دنیا، ‌فقط هرم بزرگ جیزه باقی مانده است. باغ های معلق بابل، فانوس دریایی اسکندریه، معبد آرتمیس و مجسمه رودس همه از بین رفته اند و تبدیل به خاطره شده اند. این هفت مورد که اکنون به معرفی آنها خواهیم پرداخت عجایب هفتگانه امروز هستند و باید آنها را در همین دوره و زمانه قبل از اینکه از بین روند دید.  

۱.ماسکیتو بی، پورتو ریکو

ماسکیتو بی، پورتو ریکو

ماسکیتو بی بهترین مکان در دنیا برای دیدن یکی از زیباترین شگفتی های طبیعت است: کرم های شب تاب.
این مکان که در جزیره کوچک ویک قرار دارد زیست بوم نوع خاصی از پلانگتون به نام دینوفلاگتس است است که وقتی حرکت می کنند و در تلاطم هستند نوری سبز- آبی تولید می کنند. البته میزان این نور به قدری نیست که به تکی ملموس باشد. اما در این خلیج تعداد آنها به میزانی است که در رکورد های گینس به عنوان بیشترین نور ساطع شده از کرم های شب تاب ثبت شده اند. بهترین روش برای تجربه این منظره رزرو قایق است.

 
۲.غار سون دونگ، ‌ویتنام

غار سون دونگ، ‌ویتنام

سون دونگ بزرگترین غار در جهان است که در أعماق پارک جنگلی فونگ نا کبنگ در ویتنام قرار دارد. بزرگترین تالار آن ۱۸۰ متر ارتفاع، ۹۰  متر عرض و ۴ کیلومتر بلندی آن است. یک هواپیما بوئینک ۷۴۷ را می توان به راحتی در آن جا داد. در سال فقط تعداد محدودی توریست اجازه بازدید از این مکان را دارند. این توریست ها طی یک سفر اکتشافی ۵ روزه که ۲ روز آن به صورت کمپ داخل خود غار است از این مکان بازدید می کنند.  
 

۳. چاله شهاب سنگ، آریزونا

چاله شهاب سنگ، آریزونا

چاله شهاب سنگ برینگر بهترین اثر باقی مانده محافظت شده از شهاب سنگ بر روی زمین است.  تقریبا ۵۰ هزار سال پیش سنگی با وزن حدودی ۳۰۰ هزار تن از وارد جو زمین شده و با نیرویی ۱۰۰۰ برابر بیشتر از بمب هسته ای هیروشیما به زمین برخورد کرده است. عمق این چاله ۱۵۰ متر و قطر آن تقریبا ۱.۵ کیلومتر است.  این چاله اولین چاله است که اثبات شد توسط شهاب سنگ ایجاد شده است و سبب تغییر نگرش انسان ها به ستاره ها، سیارات و حتی خودمان شد.  

 
۴. گودال ماریانا، سواحل ماریانا

گودال ماریانا، سواحل ماریانا

این گودال عمیق ترین نقطه ی اقیانوس های جهان است. در عمیق ترین نقطه که به چلنجر معروف است از سطح دریا ۳۵۷۸۷ فیت فاصله دارد. این فاصله تقریبا برابر با دیدن سطح زمین از هواپیما است. شگفتی های فراوانی داخل آن وجود دارد: موجودات عجیبی که در تاریکی برق می زنند و قبلا دیده نشده اند و یا شکاف هایی که ممکن است اسرار مبدا زندگی در زمین را در خود داشته باشند. در واقع ما تقریبا هیچ اطلاعاتی در مورد این گودال نداریم زیرا تعداد افرادی که تا این أعماق رفته اند از تعداد افرادی که پا روی ماه گذاشته اند کمتر است.  
 

۵.  آمفی تئاتر دون شلدون، آلاسکا

آمفی تئاتر دون شلدون، آلاسکا

آمفی تئاتر دون شلدون که قله های  دندانه دار پوشیده از برف در یخچال های طبیعی روث است، یکی از شگفت انگیز ترین مناظق در آمریکاست که احتمالا کسی در مورد آن چیزی نشنیده است. این مکان که در پشت پارک ملی دنالی قرار گرفته است سالیان سال فقط توسط کوه نوردان فوق حرفه ای قابل دسترس بوده است. اما اکنون کلبه لوکسی به نام کلبه شلدون افتتاح گردیده است که لذت بردن از این مکان را برای همه قادر می سازد. اگر از اکتبر تا فوریه سفر کنید احتمال دیدن شفق قطبی نیز وجو دارد.  

 
۶. ایستگاه بین المللی فضایی، مدار زمین

ایستگاه بین المللی فضایی، مدار زمین

ناسا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد افراد عادی را به عنوان توریست در سال ۲۰۲۰ به ایستگاه فصایی بین المللی(ISS) ببرد. ISS  نه نتها بزرگترین و پیچیده ترین ماشینی است که در فضا معلق است، بلکه اولین محل استعمار انسان ها در میان ستارگان است. به احتمال زیاد هزینه این سفر ارزان نخواهد بود(انتظار پرداخت چیزی بیش از ۱ میلیون دلار را باید داشت) اما سفری است که همه ی نگرش و موجودیت شما را تغییر خواهد داد.  
 

۷.کاراکول، بلیز

کاراکول، بلیز

مایایی های باستان افراد جالب توجهی بوده اند. این افراد بدون چرخ و ابزار آلات پیشرفته در دل یکی از متراکم ترین جنگل های روی زمین، شهری وسیع ساخته اند. کارکول که در جنگل های بارانی غربی بلیز قرار دارد، مکانی توسعه نیافته به مساحت ۸۰ کیلومتر مربع است که افراد کمی از آن بازدید می کنند و به علت همین آرامش و سکوت است که می توان به راز و رمز مایایی های باستان در این مکان پی برد. هزاران ویرانه برای کشف کردن وجود دارد اما کانا تحت تاثیر گذار ترین آن ها است که به قصر آسمان معروف است و مکانی است که شاه این شهر بزرگ زمانی در آن زندگی می کرده است.


منبع: cntraveller.com
 

کد خبر 247392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =