خانه‌های متفاوت و عجیب که در سراسر دنیا می‌توان یافت

در طول تاریخ مردم همواره به فکر ساخت سرپناه مطابق نیازهایشان بوده‌اند و با توجه به ابزارآلات، موجود بودن مواد اولیه و شرایط اقلیمی تعریف‌های متفاوتی از خانه ایجاد کرده‌اند. برای بیشتر ما خانه با ۴ دیوار بر روی زیر بنایی سفت تعریف شده است اما برای برخی خانه یک غار پنهان، یک پناهگاه برفی و یا حتی یک قایق شناور است. در این جا ما به بررسی گونه‌های متفاوت خانه پرداختیم و علت‌های وجود آنها در سراسر دنیا را توضیح داده‌ایم.

خانه های غاری | ماتماتا، تونس

در ماتماتا، تونس، خانه های زیر زمینی که داخل ماسه سنگ ها حفر می شوند، سبب راحتی مردم در طول سال می شوند. این خانه ها دور یک گودال بزرگ حفر شده و با راهرو هایی به هم وصل می شوند. این املاک منحصر به ساکنین را از خورشید آفریقای شمالی و باد های صحرایی در امان نگه می دارد.

رونداول - خانه های گرد | لس اتو، آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی رونداول، کلبه های گرد تکنفره، یه علت ساخته شدن از مواد طبیعی که منبع شان محلی است شهرت دارند. همانند خانه های اسکیمویی، این خانه ها نیز مکانی موقت برای شکار محسوب می شدند. امروزه این خانه ها توسط افرادی ساخته می شود که به فکر مصرف انرژی و مکان کمتری هستند.

یورت | قرقیزستان

یورت، چادرهای قابل حملی هستند که از پوست حیوانات ساخته می شوند و سالیان سال است که توسط چادر نشینان آسیای مرکزی استفاده می شوند. در گذشته این سازه ها به عنوان پناهگاه های موقت ساخته می شدند اما متد های ساخت و ساز مدرن و دسترسی به مصالح جدید به آنها اجازه داده تا به عنوان خانه ای دائمی استفاده شوند.

خانه‌های زیر زمینی | کوبرپدی، استرالیا

کوبرپدی– در جنوب استرالیا ـ شهرت خود را علاوه بر پایتخت عقیق جهان بودن، از پناهگاه های خاصی که زیر سطح زمین حفر کرده کسب کرده است.

به گفته مجله اسمیت سونیان، این خانه های منحصر به فرد همچون واحه ای عمل می کنند که با گرما ( که در تابستان ها به ۱۱۳ فارنهایت میرسد) و طوفان های شن مقابله می کند. به همین علت نیمی از جمعیت شهر به همراه یک موزه، یک کلیسا و حتی یک هتل این سبک را برای زندگی انتخاب کرده اند.

خانه اسکیمویی | جزیره بافین، کانادا

با این که این پناهگاه ها مانند قبل رایج نیستند، اما هنوز هم توسط افرادی که علاقه مند به محیط های بیرون هستند استفاده می شود. این پناهگاه های یخی که بسیار ماهرانه با عایق بندی برف فشرده ساخته می شوند، ساکنین خود را از باد های تند دور نگه میداند. جالب اینکه درون این خانه های برفب می توان آتش کوچکی نیز روشن نمود.

خانه های کوچک | پورت لند، اورگان

امروزه خیلی از افراد آرزوی خانه ای را دارند که کوچکتر و جم و جور تر باشد. جوامعی در سراسر آمریکا به وجود آمده اند که این ایده را در سر می پرورانند. پورتلند مرکز این جنبش است. راحتی ساخت و ارزان بودن این خانه ها برای افرادی که به کم کردن مخارج شان فکر می کنند عالی است.

خانه های بیسکوییت زنجبیلی | تاکستان مارتا، آمریکا

ظاهر این خانه ها دقیقا به گونه ای است که انگار از کتاب دستور پخت شیرینی مخصوص کریسمس بیرون آمده اند. این خانه های چوبی در اواخر قرن ۱۹ به وجود آمده اند و از آن زمان به علت طراحی بی نظیرشان مشهور شده اند.

قایق های کانال | لندن، انگلستان

با اینکه بیشتر مردم لندن همچون دیگر افراد بر روی زمین زندگی میکنند، برخی بر روی قایق های شناور در کانال زندگی خود را تشکیل داده اند.

کانال رجنت– کانالی که ۹ مایل در شهر می چرخد – محلی است که این قایق ها حضور دارند. این قایق ها در مقایسه با آپارتمان های گران قیمت لندن ارزانتر هستند و این روز ها به عنوان محل زندگی و کار مشتریان زیادی پیدا کرده اند. اما قبل از اینکه به فکر همچین خانه ای بیفتید مطمئن شوید با سبک زندگی کوچ نشینی مشکلی ندارید زیرا قوانین محلی می گویند ساکنین کانال اجازه ندارند بیش از ۱۴ روز در یک محله اقامت کنند.

منبع: mymodernmet.com

کد خبر 247333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس US ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    1 0
    من از اون خونه کوچیک پورت لند اورگان خوشم اومد .