ساخت سرویس بهداشتی الکترونیکی برای گردشگران خارجی | حذف روادید روسیه در روزهای آینده

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از لغو رواید روسیه با ایران در روزهای آینده خبر داد.

چمدان - خشایار نیکزادفر یازدهم آذر ماه در نشست خبری تشریح عملکرد ۶ ماهه و اعلان برنامه‌های آتی شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از پیگیری لغو روادید روسیه برای مردم ایران خبر داد و گفت: شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهانگردی بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده درآمدی که از این محل ایجاد می‌شود را در روسیه صرف تبلیغات گردشگری ایران در روسیه خواهد کرد.

وی درباره چگونگی تبلیغات گردشگری ایران در روسیه گفت: تبلیغات ایران برای عموم مردم روسیه است و محدود به طیف خاصی نیست. بااین‌حال با توجه به علاقه‌مندی روس‌ها به اسکی و کوهنوردی به دنبال تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری ایران در این دو حوزه هستیم.

نیکزاد به یکی از مأموریت‌های قدیمی شرکت متبوع خود اشاره کرد و گفت: موضوع احداث سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی یکی از موضوعاتی بود که از سال ۸۶ بر عهده این شرکت قرار گرفت که در اجرا با مشکلاتی برخورد کرد، اما توانستیم در چند ماه گذشته این موضوع را پیگیری کنیم و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم. در حال حاضر موضوع احداث بیش از ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

این مقام مسئول در خصوص احداث سرویس‌های بهداشتی و تعداد دقیق آن‌ها گفت: مصوبه‌ای که در گذشته به ما ابلاغ شده، ساخت هزار چشمه سرویس بهداشتی است که احداث بیش از ۵۵۰ چشمه را در دست اقدام داریم. البته برخی از آن‌ها بنا به دلایلی از جمله موضوع زمین با مشکلاتی روبه‌رو شده و احداث بیش از ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی نهایی شده است.

نیکزاد از پیشنهاد ایجاد سرویس بهداشتی الکترونیک خبر داد و گفت: با مدیر پایگاه‌های میراث جهانی صحبت کرده و پیشنهاد شده سرویس بهداشتی با تکنولوژی روز دنیا برای توریست‌های خارجی در باغ فین کاشان ایجاد شود. این نمونه منحصر به فردی خواهد بود که توریست با سکه‌های دلار یا یور می‌تواند از آن استفاده کند.

وی یکی دیگر از ماموریت‌های این شرکت را تأمین سازوکار ارائه بلیت الکترونیکی دانست و گفت: بلیت الکترونیکی در ۷۵ مجموعه تاریخی و موزه‌ای تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی شده است و امیدواریم تا پایان سال به ۸۰ کاخ موزه برسد.

نیکزاد همچنین به موضوع خانه‌مسافرها اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت‌های ما ساماندهی خانه‌مسافر است. این موضوع را به‌صورت برنامه‌ریزی انجام داده و در حال حاضر یک سامانه در این خصوص تهیه شده است.

نیکزاد به ساماندهی خانه‌مسافرها اشاره کرد و گفت: سامانه‌ای که طراحی شده برای ساماندهی خانه‌مسافرها است نَه رزرو آن‌ها. البته سامانه‌ای را در خصوص رزرو خانه‌مسافر نیز در دست طراحی و اقدام داریم.

نیکزاد درباره املاک در اختیار این شرکت نیز گفت: لیست دقیقی از دارایی هایمان موجود نیست ولی برای ۶۸ ملک وکالت نامه گرفته شده که از این تعداد ۵۲ ملک در اختیار ارگان های نظامی هستند.

وی درباره سرنوشت مهمانسراهای ایرانگردی و جهانگردی نیز توضیح داد: ۱۳۷ واحد بابت بدهی به سازمان تامین اجتماعی فروخته شده، باقی همان ۶۸ واحدی است که پروتکل آن به این شرکت وکالت داده شده است.

کد خبر 247277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =