خیران به داد میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان می‌رسند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: پس از انتشار مشخصات پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی‌شده سال ۹۸، خیّران برای مشارکت در این پروژه‌ها اعلام آمادگی کردند.

چمدان -  رضا برومند گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی هرمزگان پروژه‌های عمرانی تعریف‌شده سال ۹۸ را با ذکر شماره، عنوان، مشخصات و محل اجرای آن به منظور نظارت و مشارکت مردم منتشر کرده است و در این راستا خیران برای مشارکت در این پروژه‌ها اعلام آمادگی کردند.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ پروژه گردشگری و چهار پروژه در حوزه میراث‌فرهنگی تعریف و اعلام شده است، افزود: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان قشم شامل روستاهای صلخ، طبل، سهیلی، گوران و دهخدا و در بندرعباس شامل سیخوران، قلم سرخا و جزیره هرمز، در شهرستان بندرخمیر روستای دریخا و آبگرم سیاه‌کش، در شهرستان بندرلنگه آبگرم خصت، در شهرستان میناب ساحل تیاب، در شهرستان پارسیان بوچیر و در شهرستان رودان روستای زیارتعلی است.

برومند تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی میراث‌فرهنگی شامل قلعه‌های مغویه در بندرلنگه، هشنیز در پارسیان و هزاره میناب و برکه‌های باران در بندرعباس است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها در راستای توسعه گردشگری استان تاکید کرد و افزود: تا حد امکان زمینه‌های مشارکت و همیاری خیران و سایر دستگاه‌ها را برای توسعه گردشگری و حفظ آثار تاریخی فراهم خواهیم کرد.

کد خبر 247245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =