مدارس خالی اقامتگاه بوم‌گردی می‌شوند | رقابت عجیب دولت با بخش خصوصی | «بوم‌گردی» را هم به بازی گرفته‌اند

وزیر آموزش و پرورش از گفت‌وگو با وزارت میراث فرهنگی برای تبدیل مدارس خالی به اقامتگاه بوم‌گردی خبر داد.

چمدان - وزارت آموزش و پرورش که پیش از این قرار بود مدارس و خانه معلم‌ها را از چرخه اسکان گردشگران خارج کند، این بار برنامه جدیدی برای ورود به حوزه گردشگری براساس مدارس در نظر دارد. حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به تازگی گفته است: گفت‌وگوهایی با میراث فرهنگی درباره تبدیل برخی مدارس در مناطقی که دانش‌آموز ندارند و خالی مانده‌اند، انجام شده است تا در طرح بوم‌گردی استفاده شوند.

وی اضافه کرد: کار با جدیت پیش می‌رود، اما کمتر تجربه موفقی در کشور در این باره وجود داشته و پیچیدگی‌هایی دارد. تلاش می‌کنیم برای تبدیل به احسن این مدارس موقعیت‌های مناسبی را ایجاد کنیم.

این اظهارات در حالی اعلام شده است که سالهاست آموزش و پرورش با مشکل کمبود مدارس روبرو است. از سویی اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای چهارچوب‌های مشخصی است، هر چند تاکنون این چهارچوب‌ها رعایت نشده اما اقدام دولتی برای تبدیل مدارس به اقامتگاه بوم‌گردی در کنار دخالت و تصدی گردی دولت در بازارهای خصوصی زیر پا گذاشتن ضوابط اقامتی است. 

با این وجود در بسیاری از شهرها مدارس خالی وزارت آموزش و پرورش مدارس تاریخی‌ای هستند که بسیاری از آنها در وضعیت نامناسب رها شده و حفاظت نمی‌شوند. وزارت آموزش و پرورش تاکنون اعلام نکرده که منظور از مدارس خالی چه مدارسی است و چه تعداد مدارس خالی قرار است اقامتگاه بوم‌گردی شوند.

وزارت میراث فرهنگی چند سالی است که حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را به ورطه آماربازی و آمارسازی کشانده است. اتفاقی که می‌تواند به شکل جدید و نوپای اقامتی در کشور ضربه بزند. 

کد خبر 247238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =