کاهش چهار ساعته سفر تهران به تبریز  | افتتاح مسیر ریلی جدید قطار تهران - تبریز

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری‌ اسلامی‌ ایران گفت: پنجمین پروژه مهم و محوری ریلی کشور، خط آهن میانه - بستان آباد در دولت تدبیر و امید آماده بهره‌برداری است.

چمدان - سعید رسولی با بیان این مطلب افزود: پیش از این در سال‌های ۹۶ و ۹۷ مراکز استان‌های همدان، کرمانشاه، گیلان و آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور متصل شده بودند.

وی اظهار داشت: امروز نیز مسیر جدید قطار تهران - تبریز در مسیر بستان آباد تا تهران افتتاح می‌شود که طول سفر را ۴ ساعت کاهش می‌دهد و پس از انجام کارهای و مراحل بعدی پروژه این زمان به ۵.۵ ساعت کاهش می‌یابد.

رسولی ادامه داد: همزمان با افتتاح خط آهن بستان آباد - میانه اولین رام قطار بستان آباد در معیت و حضور خانواده های معظم شهدا به مشهد اعزام می‌شود که برای این قطار ۲۰۰ مسافر پیش بینی شده بود که ۱۶۰ نفر سوار خواهند شد.

وی با بیان اینکه از امروز فروش بلیت قطار بستان آباد به مشهد آغاز شده است به ایرنا گفت: از شنبه آینده هر هفته سه رام قطار در این مسیر حرکت خواهد کرد.

مسافت و زمان سفر از تبریز به تهران با افتتاح این طرح که عملیات اجرایی آن از ۲۰ سال قبل آغاز شده بود به ترتیب حدود ۱۱۴ کیلومتر و ۵:۳۰ ساعت کاهش مییابد. 

طول راه آهن میانه ـ تبریز ۲۰۳ کیلومتر است که از این طول ۱۳۲ کیلومتر خط آهن میانه ـ بستان آباد است که با حضور روحانی به بهره برداری رسید.

هزینه این طرح ۱۵۰۰ میلیارد تومان است و برای تکمیل آن تا تبریز ۱۳۰۰ میلیارد تومان دیگر لازم است و در صورت تامین این اعتبار، کل طرح تا پایان سال ۹۹ تکمیل خواهد شد.

اجرای این طرح مهم در شمال غرب کشور موجب جابه جایی هفت میلیون تن بار و دو میلیون مسافر خواهد شد.

کد خبر 247221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =