نخستین جشنواره گردشگری معلولان در شهر جهانی | یزد آماده میزبانی معلولان می‌شود

جشنواره ملی گردشگری معلولان در یزد برگزار می‌شود.

چمدان - شهر ثبت جهانی یزد از ۱۰ آذرماه به مدت ۱۰ روز میزبان ۷۰ معلول ضایع نخاعی باشد. نخستین جشنواره گردشگری معلولان با شعار «یزد شهر دوستدار معلولان» زمینه‌ای شده است که امکانات شهری برای دسترسی معلولان فراهم شود. 

برگزاری این جشنواره همچنین زمینه‌ساز رفع یکی از مهمترین مشکلات بناها و محوطه‌های تاریخی کشور در شهر یزد شده است. میراث فرهنگی یزد برای میزبانی این جشنواره در حال مناسب‌سازی موزه‌ها و بناهای تاریخی است که تا بعد از این معلولان به راحتی بتوانند از این جاذبه‌ها بازدید کنند. 

بناها و موزه‌های اصلی کشور مانند موزه ملی ایران سال‌هاست تنها شعار مناسب سازی برای معلولان می‌دهند و عملا امکان بازدید معلولان از آنها میسر نیست. برگزاری جشنواره گردشگری معلولان در شهر ثبت جهانی یزد حالا بهانه‌ای است که تا مسیرهای دسترسی به ویژه در موزه‌ها و بناهای تاریخی برای معلولان ایجاد شود. 

ساخت رمپ برای زورخانه امیر چخماق

این جشنواره از دهم آذر ماه در استان یزد آغاز به کار می‌کند و در یک بازه زمانی ۱۰ روزه، شهر تاریخی و جهانی یزد در دو مرحله میزبان ۷۰ نفر از معلولان ضایعه نخاعی در استان است. در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره، اقدامات لازم در راستای مناسب سازی فضاهای بافت تاریخی یزد و اماکن تاریخی و دیدنی آغاز شده و معلولان حاضر در این جشنواره، می‌توانند به راحتی در نقاط مختلف بافت تاریخی یزد به گردش بپردازند.

این اقدام در راستای طرح یزد شهر دوستدار معلول برنامه‌ریزی و تاکنون نشست‌ها و جلسات متعددی در این حوزه اجرا شده است. با توجه به اینکه معلولین در حال حاضر عمدتا امکان حضور در نقاط مختلف شهری و بهره‌مندی از خدمات عمومی را ندارند، قطعا گردشگری به مقوله‌ای کاملا دور از ذهن و با اولویت بسیار پایین و در حد صفر برای آنها به حساب می‌آید.

ساخت مسیر دسترسی معلولان برای زندان اسکندر

کد خبر 247220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =