تاجر لبنانی ندیده وسائل شخصی هیتلر را خرید | خانه پدری هیتلر ایستگاه پلیس می‌شود

یک تاجر لبنانی، کلاه متعلق به آدولف هیتلر پیشوای آلمان نازی و دیگر اقلام خاطره‌انگیز نازی‌ها را از یک حراجی در آلمان خرید تا از دسترس نئونازی‌ها درامان بماند.

چمدان - عبدالله شاتیلا که یک مسیحی لبنانی و یکی از ۳۰۰ فرد ثروتمند در سوئیس است، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که مبلغ ۶۰۰ هزار یورو (۵۱۳ هزار پوند) برای این اقلام به حراجی مونیخ پرداخت کرده است.

این تاجر که قبل از خرید، اجناس را مشاهده نکرده بود، گفت: هیچ نفع مستقیمی در این زمینه ندارم و صرفا تصور کردم که کار درست را انجام می دهم. دارایی خالص این تاجر لبنانی بیش از ۱۳۶ میلیون یورو (۱۵۰ میلیون دلار) تخمین زده می شود.

خبر مشابهی در مورد نازی ها به تازگی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت اتریش قصد دارد خانه ای را که هیتلر در سال ۱۸۸۹ در آن متولد شد، پس از طراحی و بازسازی کامل به مقر پلیس تبدیل می شود.

پس از سال‌ها دعوی حقوقی بر سر خانه پدری آدولف هیتلر، سرانجام وزارت کشور اتریش تصمیم گرفت این خانه را در اختیار پلیس قرار دهد. خانه پدری هیتلر و محل تولد او در شهر براوناو در ایالت این در اتریش قرار دارد.

در پی دعوی حقوقی بین دولت اتریش و مالکان این بنا، مجلس سنا حکم سلب مالکیت از آن را در سال ۲۰۱۶ تصویب کرد، با این حال مالکان خواهان دریافت غرامت از دولت بودند و پرونده مربوط به این دعوی سرانجام با حکم دیوان عالی مختومه شد.

کد خبر 247207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =