روایت مدیر یک آژانس‌ گردشگری از کنسلی تورهای خارجی همزمان با اعتراضات بنزینی و قطعی اینترنت | نگرانی خانواده گردشگران خارجی حاضر در ایران

آژانس‌های گردشگری با قطعی اینترنت دچار مشکل جدی‌ شدند و وزارت گردشگری همچنان در برابر این اتفاق واکنشی نشان نداده است.

چمدان - قطعی اینترنت در حالی وارد هفتمین روز خود می‌شود که مسئولان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به جای اتخاذ تصمیمی برای وضعیت آژانس‌های گردشگری در این شرایط ویژه در بی عملی مطلق به سر می‌برند. در حال حاضر  به علت قطع اینترنت گردشگری ایران به کما رفته است و آژانس‌های گردشگری در سردرگمی به سر می‌برند.

قطعی اینترنت باعث شده که ارتباط آژانس‌ها و فعالان بازار گردشگری با شرکای خارجی، بازارها و خدمات خارجی و همچنین گردشگران قطع شود. شرایط عجیبی که با وجود ارسال نامه جامعه تورگردان‌ها به شورای امنیت کشور همچنان پابرجاست و بازار گردشگری ایران را قفل کرده است.

در حال حاضر تنها برخی آژانس‌های خاص دسترسی به فروش بلیت هواپیماهای خارجی دارند و آژانس‌ها و دفاتر فعال در حوزه گردشگری ورودی ارتباط‌شان با گردشگران خارجی قطع شده است. این در حالی است که برخی از آژانس‌ها، گردشگرانی در راه ایران داشتند و قطع اینترنت باعث ایجاد مشکل برای آنها شده است. بررسی‌های چمدان نشان می‌دهد که قطعی اینترنت باعث کنسل شدن سفر برخی گردشگران خارجی به ایران شده و برخی از آژانس‌دارها پیش بینی می‌کنند که با وصل شدن اینترنت نیز موج جدیدی از کنسلی تورهای ایران در راه باشد.

گردشگری ایران در حالی قفل شده است که معاون گردشگری و وزیر گردشگری کشور در این روزها بدون توجه به وضعیت خاص پیش آمده در گردشگری در حال گذران فعالیت‌های روزمره هستند و توجهی به گلایه و مشکلات گردشگری ندارند. در حالی که جامعه تورگردان‌ها و بخش‌های مختلف گردشگری مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف برای حل مشکل خود را آغاز کرده‌اند، وزیر گردشگری که باید با پیگیر این مطالبات در دولت باشد، مانند موارد مشابه سکوت مطلق اختیار کرده است.

مدیر یکی از آژانس‌های فعال در حوزه گردشگر ورودی کشور درباره شرایط موجود به چمدان می‌گوید: قطعی اینترنت و ایجاد نشدن راه‌های دسترسی برای آژانس‌های گردشگری ما را در وضعیت خاصی گرفتار کرده است. دسترسی ما به گردشگران خارجی و شرکای خارجی خود قطع شده و از وضعیت تورهای برنامه ریزی شده و گردشگران در راه ایران بی خبر هستیم. این ارتباطات عموما از طریق ایمیل و پیام رسان‌ها برقرار بود و در حال حاضر با وجود پیگیری‌ها تورگردان‌ها، راهی برای دسترسی آژانس‌ها ایجاد نشده است.

او همچنین از کنسل شدن تورهای در راه می‌گوید: در یک هفته گذشته گردشگران در راه ایران کنسل کردند و ما نیز یک تور آمریکایی داشتیم که کنسل شد.

مدیر این آژانس‌ درباره مشکلات عجیب این روزها می‌گوید: خانواده یکی از گردشگران آلمانی که این روزها در ایران حضور داشت به دلیل قطع راه‌های ارتباطی و اینترنت به شدت نگران حال او بودند و با آژانس تماس می‌گرفتند. با سختی توانستیم عکسی از او در حال گردش در ایران تهیه و برای خانواده‌اش ارسال کنیم تا نگران اوضاع او نباشند.

قطعی اینترنت و قطع شدن ارتباط طرف‌های خارجی با آژانس‌های گردشگری در شرایط حساس کنونی همچنین باعث ایجاد نگرانی برای سفر به ایران شده و آژانس‌های ایرانی که در چنین شرایط نقش مهمی برای تشریح وضعیت برای گردشگران خارجی و مجاب کردن آنها برای سفر دارند، در حال حاضر امکان برقراری ارتباط را از دست داده‌اند.

در روزهای گذشته خبرهای محدودی از وصل اینترنت در برخی از استان‌ها مخابره شده اما اینترنت در شهر تهران که مرکز استقرار بیشتر آژانس‌هاست همچنان قطع است. وزارت گردشگری نیز در یک هفته اخیر هیچ اقدامی برای چنین شرایطی نکرده و حتی مدیران این وزارتخانه پاسخگو خبرنگاران نیستند. 

کد خبر 247167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =