چینی‌ها راه اصفهان را یاد گرفتند | امسال 5 برابر بیشتر آمدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی از افزایش 5 برابری ورود گردشگران چینی به اصفهان از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه خبر داد.

چمدان - فریدون الله‌یاری با اشاره به رویکرد جدید استان اصفهان در زمینه جلب گردشگر خارجی و شناسایی بازارهای هدف جدید گردشگری همچون کشور چین گفت: ورود گردشگران چینی به استان اصفهان در طی دو سال اخیر از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

او در ادامه بیان کرد: سیاست جدید ما در حوزه گردشگری یعنی شناسایی کشورهای جدید هدف گردشگری از یک‌سو و تلاش در راستای افزایش ماندگاری گردشگران در اصفهان از سال گذشته آغاز شد و در این راستا ارائه بسته‌های تبلیغاتی و شرکت فعال در نمایشگاه‌های گردشگری در کشورهایی همچون چین در اولویت قرار گرفت، به همین دلیل افزایش ورود گردشگران چینی به استان اصفهان نتایج چنین اقداماتی است.

الله‌یاری همچنین به نتایج  سیاست‌های جدید برای جذب گردشگران خارجی به اصفهان از طریق شناسایی کشورهای هدف گردشگری جدید پرداخت و تصریح کرد: با اجرای سیاست‌های جدید ورود گسترده گردشگران چینی به اصفهان از سال گذشته آغاز شد به گون‌هایی که در طی سال گذشته 1700 گردشگر چینی با سفر به اصفهان از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر تاریخی بازدید کردند و این در حالی است که ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، با رشد 5 برابری شاهد ورود بیش از 10 هزار گردشگر چینی به اصفهان بوده‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان تأکید کرد: حذف روادید برای ورود گردشگران چینی به ایران از دیگر عوامل رشد ورود گردشگران چینی به ایران و اصفهان به‌ویژه در سال 1398 بوده است.

الله‌یاری در پایان تصریح کرد: چین یکی از کشورهای هدف گردشگری جدید ایران و اصفهان به شمار می‌رود و این در حالی است که مطابق با آمار موجود سالانه 120 میلیون گردشگر چینی به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنند،  با توجه به قرابت‌های فرهنگی میان دو کشور ایران و چین، به‌دنبال اختصاص  سهم بیشتری از بازار گردشگری این کشور به اصفهان هستیم.

کد خبر 247159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =