پلیس ایتالیا به شبکه قاچاقچیان آثار باستانی زد | کشف 10 هزار اثر هنری به ارزش میلیون‌ها دلار

یک شبکه بین‌المللی قاچاق آثار باستانی در ایتالیا منحل و ۱۰ هزار اثر هنری به‌ارزش میلیون‌ها یورو از دست قاچاقچیان آزاد شد.

چمدان -  پلیس ایتالیا برای کشف این شبکه قاچاق، بیش از ۸۰ مورد تحقیق و بررسی در ایتالیا، فرانسه، انگلیس، آلمان و صربستان انجام داد که در جریان آن ۲۳ نفر بازداشت شدند و حدود ۱۰ هزار اثر باستان شناسی بازستانده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، این شبکه تبهکار در مناطقی که هنوز از سوی باستان شناسان رسمی کشف نشده است، حفاری های غیرقانونی انجام می داد.

پلیس ایتالیا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از ماه می ۲۰۱۷ این شبکه را زیرنظر داشته است تا نحوه کشف گنجینه های هنری و فروش آن در خارج از این کشور را زیر ذره بین قرار دهد.

در این بیانیه آمده است: تصاویر گرفته شده توسط پهپادها، میزان خشونت در حفاری های مخفیانه از سوی این تبهکاران جنایتکار را نشان می دهد به طوری که در جریان آن، یک دستگاه حفار مکانیکی، زمین را با وحشیگری زیر و رو می کرد.

از جمله مناطقی که هدف این یغماگری قرار گرفت، مناطقی با قدمت سده های چهارم و پنجم قبل از میلاد مسیح است، زمانی که گروه هایی از یونان باستان در سواحل جنوب ایتالیا زندگی می کردند.

دلالانی که آثار هنری غارت شده را می فروختند، در لندن، مونیخ، شهر دیژون فرانسه و شهر فرشاس صربستان فعالیت داشتند.

کد خبر 247149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =