همه استان‌ها ملزم به تدوین سند توسعه گردشگری شدند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری از ابلاغ چارچوب شرح خدمات طرح جامع گردشگری به استان‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: با ابلاغ شرح خدمات یاد شده، استان‌ها ملزم به تدوین سند توسعه گردشگری هستند.

چمدان - علیرضا رحیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه دستیابی به چشم انداز، اهداف، راهبردها، برنامه‌های عملیاتی کوتاه، میان و بلند مدت توسعه گردشگری، نیازمند تهیه سند توسعه گردشگری از سوی استان‌ها بود، دفتر برنامه‌ریزی توسعه گردشگری به منظور دستیابی به یک الگوی واحد در تدوین این سند، بازنگری و تدوین شرح خدمات طرح جامع گردشگری استان‌ها را در دستور کار قرار داد.

مدیر‌کل دفتر برنامه‌ریزی توسعه گردشگری گفت: اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت طرح‌­های جامع گردشگری استا‌ن‌ها گردآوری و سپس شرح خدمات طرح مورد نظر با استفاده از تجارب بین‌المللی مورد مطالعه، بررسی و تطابق قرار گرفت و چارچوب نهایی با مشارکت مشاوران صاحب صلاحیت، ذینفعان و خبرگان تنظیم و به همه استان‌ها ابلاغ شد.

رحیمی با تاکید بر اینکه تاکنون فقط برخی از استان‌ها دارای طرح جامع و برخی نیز فاقد آن بوده و یا سند آنها مربوط به سالیان قبل بوده است، افزود: بدین ترتیب همه استان‌های کشور بر اساس یک الگوی مشخص دارای سند توسعه گردشگری خواهند شد.

او در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش مسئولان گردشگری بر این است که صنعت گردشگری بر اساس نقشه راه به حرکت خود ادامه دهد.

کد خبر 247102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =