واکنش تند وزیر راه به پرواز جنجالی هواپیمای آنتونف در آسمان ایران | صلاحیت اظهارنظر ندارند

رئیس جمهور در سال ۱۳۹۳ پرواز آنتونوف را ممنوع کرده بود اما برخی ایرلاین‌ها از یک ماه گذشته حمل و نقل مسافران با این هواپیما را از سر گرفته‌اند.

چمدان - محمد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا رییس جمهور در سال ۱۳۹۳ پرواز آنتونوف ۷۴ را ممنوع کرده بود یا خیر و این‌که پرواز این هواپیما با چه مجوزی صورت می‌گیرد؟ اظهار کرد: باید همه بدانیم مرجع ملی و بین‌المللی پرواز هر هواپیمایی در ایران سازمان هواپیمایی کشوری است و دیگر این‌که پرواز انتونوف ۱۴۰ که پرونده آن بررسی و مشخص شده است با توجه به نبود درخواست از سوی مالک این هواپیما انجام نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: آنتونوف ۷۴ نیز از گذشته تاکنون پرواز می‌کرده و هیچ‌گاه منع پروازی برایش صادر نشده است و افرادی که این مساله را اعلام می‌کنند صلاحیتی در این زمینه ندارند.

واکنش به پرواز جنجالی هواپیمای آنتونف پس از ممنوعیت ۵ ساله | سرنوشت دستور رئیس جمهور چه شد؟

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ پرونده قضایی تشکیل شده برای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه پرونده سقوط هواپیمای تهران - یاسوج گفت: هیچ پرونده‌ای برای رئیس سازمان هواپیمایی تشکیل نشده و هر مرجعی که پرونده تشکیل می‌دهد باید به این نکته توجه کند که مرجع ملی و بین‌المللی برای تشخیص علت بروز سانحه هوایی، سازمان ملی هواپیمایی کشوری است و نمی‌توانیم در کشور صد تا مرجع داشته باشیم.

ابلاغ حکم توقف فعالیت رئیس سازمان هواپیمایی به دلیل سقوط ATR

کد خبر 247049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =