حرف‌های عجیب هتلدار ایرانی سردسته باند بین‌المللی کف‌زنی | دختر یک هتل‌دار بزرگ ترکیه را هم دزدیدم | به ۷ زبان خارجی مسلطم

مردی که صاحب هتلی در استانبول ترکیه است پس از سفر به ایران، باندی با اعضای فامیل تشکیل داد که در نقش مأمور اقدام به کف‌زنی از طعمه‌های خارجی خود در تهران می‌کردند.

چمدان - او پیش از این در شهرهای مختلف اروپا، آمریکا و آسیا نیز کف‌زنی کرده و با پول‌های به‌دست‌آمده هتلی در استانبول تاسیس کرده است.

اعضای این باند کف زنی ۷نفر هستند که از ابتدای امسال با مطرح شدن شکایت‌های سریالی تحت تعقیب پلیس تهران قرارگرفتند. شگردشان این بود که تحت عنوان مأمور، طعمه‌هایشان که عمدتا اهل عراق، سوریه و ترکیه بودند را شناسایی کرده و پس از بازرسی ارزهای آنها را سرقت می‌کردند. تلاش پلیس برای بازداشت این گروه ادامه داشت تا اینکه مأموران موفق به شناسایی و بازداشت هر ۷عضو این باند که از مجرمان طایفه فیوج هستند، شدند.

سرهنگ داوود فرد جانشین پلیس آگاهی تهران در این زمینه گفت: اوایل سال‌جاری، ‌چندین پرونده سرقت از اتباع خارجی (عراق - سوریه - ترکیه) به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که در بررسی پرونده‌ها شاکیان می‌گفتند سارقان با خودروهای پراید، پژو و هیوندا سانتافه در محدوده‌های فرودگاه، ‌بازار تهران و مرکز تهران آنها را به دام می‌انداختند. متهمان درحالی‌که تجهیزات پلیسی به همراه داشتند، خودشان را مأمور جا زده و با عنوان اینکه مظنون به فعالیت در گروه تروریستی داعش هستند و یا دست به قاچاق ارز می‌زدند، سوژه‌هایشان را سوار بر خودروهایشان می‌کردند. آنها اقدام به بازرسی کیف‌های آنها می‌کردند و یا دست به سرقت دلار و وسایل قیمتی آنها می‌زدند و یا بی‌آنکه شاکی متوجه شود دلارها را کف‌زنی می‌کردند.

وی ادامه داد: بیشترین مبلغی که اعضای این گروه از طعمه‌هایشان سرقت کرده بودند ۵ یا ۶ هزار دلار بود.

سرهنگ فرد افزود: یکی پس از دیگری شکایت به شکایت‌ها اضافه می‌شد و این نشان می‌داد که کارآگاهان با یک باند حرفه‌ای روبه‌رو هستند. با این حال همیشه مجرمان یک قدم از پلیس عقب‌ترند، حتی اگر خیلی حرفه‌ای عمل کنند. در این پرونده نیز کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران به سراغ محل‌های سرقت رفته و با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند یکی از خودروهای سارقان را در محدوده ناصر خسرو شناسایی کنند. در گام بعدی مالک خودرو که مردی به نام سهراب و ۳۵ساله بود شناسایی شد. او پیش از این به اتهام سرقت تحت عنوان مأمور و کف زنی در رامسر بازداشت و پس از مدتی با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد. همین سرنخ کافی بود تا مأموران سهراب را زیرنظر بگیرند و خیلی زود موفق شدند ۶ عضو دیگر این گروه را نیز شناسایی کنند.

جانشین پلیس آگاهی تهران افزود: با اطلاعات به‌دست آمده مأموران ۱۳ آبان‌ ماه در چندین عملیات جداگانه و همزمان در محدوده شمال، شمال غرب تهران و شهرستان کرج همه ۷ عضو باند را بازداشت کردند. در بازرسی از مخفیگاه آنها خودروهای مورد استفاده در صحنه سرقت نیز کشف شد.

جانشین پلیس آگاهی تهران گفت: متهمان بازداشت شده از ۳۰ تا ۶۰ سال سن دارند و همگی از مجرمان طایفه فیوج هستند. بررسی سوابق آنها هم نشان داد که ۴ نفر از اعضای باند قبلا به اتهام سرقت بازداشت و به زندان افتاده بودند. سرکرده این گروه نیز پیش از این در کشور ترکیه به اتهام کف‌زنی دستگیر شده و به زندان رفته بود.

سرهنگ فرد تصریح کرد: تاکنون ۲۰ نفر از شکات موفق به شناسایی سارقان شدند و به بیش از ده‌ها فقره سرقت از اتباع خارجی و رانندگان ترانزیت به همین شیوه و شگرد در شهرهای توریستی دیگر مانند اردبیل، تبریز، آستارا، استان البرز و ... اعتراف کردند که همکارانم در حال تجمیع پرونده‌های این گروه هستند.

به گفته جانشین پلیس آگاهی تهران، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات در اختیارماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

هتلدار است و وضع مالی خوبی دارد، علاوه بر این مسلط به چندین زبان دنیاست اما حالا گرفتار شده و باید به زندان برود

حرف‌های سرکرده باند که یک هتلدار پولدار است

* سرکرده باند، متولد سال ۵۶ است و می‌گوید از ۸سالگی از پدر و پدربزرگش کف‌زنی را آموخته و انجام می‌داده است. لبخند می‌زند و می‌گوید: «یک نفر از اجدادش مریضی به ارث می‌برد؛ یک نفر دیگر پول کلان و ما هم کف‌زنی را به ارث بردیم». او با پولی که از کف‌زنی به‌دست آورده هتلی در استانبول تاسیس کرده و می‌گوید: هتلدار است و وضع مالی خوبی دارد. علاوه بر این مسلط به چندین زبان دنیاست اما حالا گرفتار شده و باید به زندان برود.

* از آمریکا گرفته تا شهرهای مختلف اروپا مانند انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، سوئد و... در کشورهای آسیایی هم کف زنی کرده‌ام؛ مانند هندوستان، ‌مالزی، ترکیه و تایلند اما هیچ وقت گیر نیفتادم. حرفه‌ای‌تر از این حرف‌ها هستم. در فاصله یک پلک‌زدن کف‌زنی می‌کنم بی‌آنکه طرف متوجه شود. اما درخصوص شگردم باید بگویم که در هر کشوری فرق داشت. برخی از کشورها سوژه را شناسایی می‌کردم و بعد به بهانه اینکه می‌خواهم تصویر روی پول کشورشان را ببینم ارزها را می‌گرفتم و کف‌زنی می‌کردم. در کشورهای دیگر هم به سوژه نزدیک می‌شدم و شروع می‌کردم با زبان همان کشور صحبت‌کردن. به‌عنوان مثال، اگر اسپانیا بودم یک توریست خارجی شناسایی کرده و با او اسپانیایی حرف می‌زدم. به بهانه اینکه پلیسم و شما مظنونید ارزهایشان را سرقت می‌کردم بی‌آنکه خودشان متوجه شوند. شاید باور نکنید اما من در کشورهای مختلف به صرافی می‌رفتم و از خود صراف هم به طرز ماهرانه‌ای کف‌زنی می‌کردم و هیچ وقت هم گیر نیفتادم.

* من بسیار باهوشم و این هم یکی از خصوصیات طایفه ماست. البته بهتر بگویم باهوش بودن هم ارثیه خانوادگی ماست. همه‌چیز که بدی نیست، گاهی هم خوبی به ارث می‌بریم. من از بچگی زبان خوانده‌ام. به انگلیسی، فرانسه و عربی تسلط کامل دارم و بعد کم کم اسپانیایی، آلمانی، هندی و تایلندی را یاد گرفتم.

* اوایل امسال به تهران آمدم و بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌ام را مرتکب شدم. حالا هم گیر افتادم و آبرویم نزد خانواده‌ام خصوصا همسرم که اهل ترکیه است می‌رود. من عاشق همسرم هستم و دلم نمی‌خواهد ناراحتی او را ببینم.

* وقتی ۱۵ساله بودم. آن زمان به همراه خانواده‌ام به ترکیه سفر کردیم و در هتلی ساکن شدیم که متعلق به پدرهمسرم بود. خانواده همسرم ازهتلداران (صاحب هتل‌های ۵ ستاره هستند) و وضع مالی‌شان خیلی خوب است. من نخستین‌بار همسرم را در هتل دیدم. او را دزدیدم و به ایران آوردم. دزدیدن هم در طایفه ما یک رسم است. اگر عاشق زنی شویم باید او را بدزدیم تا به همه ثابت کنیم که عاشقش هستیم. او را اغفال کردم و به ایران آوردم اما لب مرز ما را گرفتند. بعد هم عقدش کردم. زندگی‌ام خیلی خوب است و ۲‌ پسر دارم. پسرهایم هتل را اداره می‌کنند و آنها اما نخواستند کف‌زن شوند. بهتر بگویم ارثیه خانوادگی ما را نخواستند و هردو تحصیل‌کرده‌اند.

* به ایران آمدم تا به خانواده‌ام سری بزنم اما دیدم برخی از افراد فامیل بیکارند و وضع مالی خوبی ندارند. از گرانی گله و شکایت دارند و به‌خاطر آنها باند کف‌زنی در ایران تشکیل دادم. اگرچه آنها کف‌زنی را بلد بودند اما باز من هم به آنها آموزش دادم تا حرفه‌ای‌تر شوند. چند نفر از همدستانم سابقه دارند و در کشورهای هندوستان و مالزی کف‌زنی کرده بودند اما برخی دیگر تازه کار بودند و نیاز داشت آموزش ببینند. پس از آن به خیابان‌های تهران می‌رفتیم و پس از شناسایی سوژه‌های مورد نظر، در نقش پلیس حاضر می‌شدیم تا نقشه کف‌زنی را اجرا کنیم. البته تجهیزات هم همراه داشتیم حتی کارت شناسایی جعلی. پلاک ماشین را هم مخدوش می‌کردیم تا شناسایی نشویم اما در نهایت گیر افتادیم.

کد خبر 247032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =