زمین لرزه ٥.٩ ریشتری آذربایجان شرقی را تکان داد؛ ۶ استان دیگر هم لرزید | ۵ نفر کشته شدند | کوه ریزش کرد؛ مسافران احتیاط کنند

زمین لرزه ای به بزرگی ٥.٩ ریشتر در ساعت این زمین لرزه در ساعت ۰۲:۱۷:۰۳ بامداد روز جمعه ۱۷ آبان در آدربایجان شرقی رخ داد.

چمدان -  کانون این زمین لرزه، ۲۰ کیلومتری ترک، ۲۲ کیلومتری سراب، ۲۹ کیلومتری ترکمن چای، ۷۹ کیلومتری اردبیل و ۱۲۴ کیلومتری تبریز در استان آذربایجان شرقی اعلام شده است.

نزدیکترین شهر به کانون این زمین‌لرزه که در عمق ۲ کیلومتری زمین رخ داده است، شهر ترک شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی است.

این زمین لرزه که در ساعت ۰۲:۱۷:۰۳ بامداد جمعه در عمق دو کیلومتری زمین به وقوع پیوست، استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز و دیگر استان های کشور را لرزاند.

  این زمین لرزه در شهرهای زیادی از جمله تبریز، اردبیل، پیرانشهر، زنجان،  رشت و طالقان احساس شده است.

۸ گروه ارزیاب اورژانس در حال فعالیت هستند و تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به منطقه اعزام شده و به استان‌های مجاور اعلام آماده‌باش شده است.

ریزش ساختمان از برخی روستاها گزارش شده و احتمال صدمات مالی و جانی وجود دارد.

فرماندار سراب نیز گفت: حدود ۷۰ نفر مصدوم در شهرستان سراب داشتیم که به صورت سرپایی درمان شدند. در بعضی از روستاها تعدادی از احشام و حیوانات در زیر آوار مانده‌اند که با هماهنگی دهیاران و گروه‌های امدادی اقدامات لازم در حال انجام است.

سخنگوی اورژانس کشور نیز از افزایش شمار جانباختگان زلزله آذربایجان شرقی به ۵ تن خبر داد.  مجتبی خالدی گفت: گزارش‌های دریافتی از عوامل اورژانس مستقر در مناطق زلزله‌زده حاکی از این است که تا به این لحظه متاسفانه ۵ تن در زلزله استان آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: همچنین ۲۰ نفر در پی این زلزله دچار مصدومیت شدند که خدمات درمانی به آنان ارائه شده است.

فرماندار میانه نیز از ریزش کوه در جاده میانه - بستان آباد بر اثر زلزله بامداد امروز خبر داد و گفت: جهت بازگشایی مسیر ماشین آلات لازم توسط اداره راهداری شهرستان اعزام شده است.  

بخشدار کندوان میانه هم از وقوع انفجاری در پمپ بنزین روستای بالیسین خبر داد و گفت: در حال بررسی خسارت احتمالی هستیم.

کد خبر 247002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =