چه تعداد ایرانی امسال به روسیه سفر کردند | شهروندان کدام کشورها بیشتر به روسیه سفر می‌کنند؟

انجمن گردشگران روسیه اعلام کرده است که از ماه ژانویه (۱۱دی ۱۳۹۷) تا انتهای سپتامبر ۲۰۱۹ (۸ مهر ماه ۱۳۹۸) ۲۶ هزار و ۸۰۰ گردشگر ایرانی به روسیه سفر کردند.

چمدان - انجمن گردشگران روسیه اعلام کرده است: حضور گردشگران ایرانی به روسیه ۳۵.۳ درصد رشد داشته است. این در حالی است که آمار سفر شهروندان اماراتی به روسیه در ۹ ماه سال جاری به ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر، عربستان به سه هزار و ۷۰۰ نفر و قطر به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.

انجمن گردشگران روسیه با اشاره به اینکه آمار گردشگران خارجی در روسیه در ۹ ماه سال جاری ۲۰.۵ درصد افزایش یافته است اعلام کرد: از ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری ۲۵.۷ میلیون تبعه خارجی به روسیه سفر کرده‌اند که ۴.۳ میلیون نفر صرفا گردشگر بوده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد ۲۰.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

چینی‌ها با فاصله زیاد رتبه نخست گردشگران خارجی روسیه را در اختیار دارند به طوری که بیش از ۱.۳ میلیون گردشگر چینی در این مدت به روسیه سفر کرده‌اند.  این آمار حاکی از رشد ۲۱ درصدی سفر چینی‌ها به روسیه است.

شهروندان آلمانی با رشد ۱۷.۱ درصدی و ۴۶۴ هزار و ۶۰۰ گردشگر در رتبه دوم و شهروندان کره جنوبی با رشد ۲۳.۴ درصدی و ۳۴۱ هزار و ۴۰۰ نفر در رتبه سوم قرار دارند.  

شمار گردشگران آمریکایی نیز که به روسیه سفر کرده‌اند با رشد ۴.۳ درصدی به ۲۲۲.۸ هزار نفر رسیده است.  

بیشترین اتباع خارجی (برای کار، تحصیل و گردشگری) که از ماه ژانویه تا سپتامبر به روسیه سفر کردند اوکراینی بودند که شمار آنها ۶.۷ میلیون نفر اعلام شده است، این آمار با توجه به روابط رو به وخامت روسیه و اوکراین هر سال کمتر شده است و امسال نسبت به پارسال، ۷.۱۴ درصد کاهش یافته است. پس از اتباع اوکراین، اتباع قزاقستان با ۱.۱۳ درصد رشد و ۳.۳ میلیون تبعه در مکان دوم قرار دارند.  اتباع ازبکستان نیز با ۲.۱ میلیون نفر در مکان سوم قرار دارد و سفر اتباع این کشور به روسیه ۱۲.۴ درصد  رشد کرده است.

اتباع چین، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، فنلاند و قرقیزستان نیز با ۱.۹ میلیون نفر، ۱.۳ میلیون نفر، ۸۸۸ هزار، ۷۱۳ هزار و ۶۹۴ هزار نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

 روسیه به صورت سنتی نخستین بازار کاری اتباع کشورهای اوکراین، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان به حساب می‌آیند و اکثر کارهای خدماتی را بر عهده دارند.

کد خبر 246999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =