پل تاریخی بهداری خرم آباد شبانه تخریب شد |  ۲ قوس از ۳ قوس پل بهداری شکسته شد

عملیات تخریب پل بهداری خرم ‌آباد که توسط شهرداری آغاز شده بود با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان متوقف شد.

چمدان - شهرداری خرم آباد با حضور شبانه در محل پل تاریخی بهداری دست به تخریب آن زد. بر اساس گزارش برخی منابع محلی ۲ قوس از مجموع ۳ قوس پل بهداری خرم آباد شکسته و تخریب شده است.

پل بهداری خرم آباد مربوط به دوره پهلوی و واجد ارزش تاریخی است. ضمن اینکه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تایید اقدام شهرداری خرم آباد در تخریب این پل تاریخی گفت: این پل تاریخی ثبت ملی بوده و هرگونه عملیات عمرانی روی آن باید با مجوز میراث فرهنگی لرستان را داشته باشد اما متاسفانه این اقدام صورت نگرفته و شهرداری خرم آباد خودسرانه اقدام به تخریب آن کرده است.

وی با بیان اینکه با توجه به ثبت ملی بودن این پل، اقدام شهرداری خرم آباد خلاف مقررات بوده است گفت: نیمه شب سه شنبه ۱۴ آبان ماه عوامل شهرداری خرم آباد بدون کسب مجوز و استعلام از این اداره نسبت به تخریب این پل تاریخی اقدام کردند که به محض اطلاع، یگان حفاظت اداره کل، عملیات تخریب را متوقف کرد.

سید امین قاسمی افزود: در حال حاضر عملیات تخریب پل متوقف شده و این اداره کل از طریق مراجع قضایی پیگیر تخریب پل تاریخی شده است.

 پل بهداری خرم آباد متعلق به دوره پهلوی اول بوده و در مرکز شهر خرم آباد واقع شده است.

این پل تاریخی در سیل فروردین ماه امسال آسیب دید و از همان زمان تردد روی این پل ممنوع شد.

ویدئوی زیر وضعیت این پل در سیل فروردین ماه خرم آباد را نشان می‌دهد:

کد خبر 246990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =