رئیس مک دونالد به اتهام رابطه عاشقانه با کارمندش اخراج شد | جزئیات سیاست سختگیرانه مک دونالد

ارشدترین مقام اجرایی شرکت مک دونالد به اتهام زیر پا گذاشتن سیاست‌های شرکت و داشتن رابطه با یک کارمند ناچار به کناره‌گیری از جایگاه خود در این غول فست‌فودی شد.

چمدان - گاردین نوشت: شرکت آمریکایی مک دونالد برقرار کردن رابطه عاشقانه با کارکنان و کارمندان مستقیم و غیرمستقیم این شرکت را ممنوع اعلام کرده و استیو ایستربروک بریتانیایی عالی‌ترین مقام اجرایی مک دونالد قربانی زیر پا گذاشتن این سیاست شده است.

نکته عجیب اینکه ارتباط ایستربروک با کارمند مک دونالد با رضایت دو طرف بوده اما سرپیچی از قانون شرکت بوده است.

رئیس بزرگ‌ترین غول آمریکایی دنیای فست‌فود در ایمیلی که به کارمندانش فرستاده، اشتباه خود را پذیرفته و در عین حال تاکید کرده است: «با توجه به ارزش‌های شرکت، با نظر هیات مدیره موافقم که امروز زمان کنار رفتن من است.»

رئیس مک دونالد در ایمیلی که به کارمندانش، اشتباه خود را پذیرفته و تاکید کرده است امروز زمان کنار رفتن است
 

ایستربروک ۵۲ ساله در ۱۹۹۳ به مک دونالد پیوست و سال ۲۰۰۶ به ریاست شاخه بریتانیا منصوب شد. او همزمان ریاست شعبه‌های شمال اروپا را هم بر عهده داشت و بر کار ۱۸۰۰ رستوران مک دونالد در این منطقه نظارت می‌کرد.

این مدیر ارشد در ۲۰۱۱ حدود سه سال از مک دونالد جدا و در ۲۰۱۳ به ریاست دفتر جهانی در ایلینوی منصوب شد. دو سال بعد ایستربروک رئیس و ارشدترین مدیر اجرایی مک دونالد شده بود.

هیات مدیره مک دونالد روز یکشنبه کریس کمپچینسکی را به ریاست و مدیریت ارشد اجرایی خود برگزید. او پیش‌تر ریاست مک دونالد آمریکا را با بیش از ۱۴ هزار رستوران بر عهده داشت.

مک دونالد در حالی گزارش عملکرد سه ماه سوم ۲۰۱۹ را منتشر می‌کند که دو هفته پیش از کاهش دو درصدی درآمد خالص به دلیل هزینه‌های بازسازی برخی رستوران و تغییر در شیوه ارسال سفارش‌ها خبر داده بود.

مک دونالد برقرار کردن رابطه عاشقانه با کارکنان و کارمندان مستقیم و غیرمستقیم این شرکت را ممنوع اعلام کرده | استیو ایستربروک عالی‌ترین مقام اجرایی مک دونالد قربانی این سیاست شد

ارزش سهام مک دونالد در بازار وال‌استریت حدود ۷.۵ درصد در چند ماه اخیر کاهش یافته، هر چند هنوز ۹.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالاتر است. جدایی ایستربروک از مک دونالد و لزوم پرداختن غرامت چند ده میلیون دلاری به او می‌تواند تا حدودی به اعتبار و ارزش سهام مک دونالد آسیب برساند.

کد خبر 246958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =