واکنش به پرواز جنجالی هواپیمای آنتونف پس از ممنوعیت ۵ ساله | سرنوشت دستور رئیس جمهور چه شد؟

سازمان هواپیمایی کشوری پس از یک ماه بعد به سکوت خود درباره اجازه پرواز هواپیماهای آنتونف پایان داد.

چمدان - سازمان هواپیمایی در واکنش به بکارگیری هواپیمای آنتونف توسط یکی از ایرلاین‌های داخلی اعلام کرد: در روزهای اخیر مطالب و مسائلی در فضای مجازی و به تبع آن در بعضی از رسانه‌ها درباره پرواز یک فروند هواپیمای آنتونف ۷۴ شرکت هواپیمایی پویا مطرح و صلاحیت پروازی این هواپیما زیر سوال رفته است. در همین راستا اداره کل صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری توضیحاتی را ارائه کرد.

اداره کل صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی با اشاره به اظهارات وزیر سابق راه و شهرسازی مبنی بر انکه پرواز هواپیمای آنتونف در صورت تحقق شرایط براساس ضوابط هوانوردی باید انجام شود و نام شرکت سازنده هواپیما نباید مانع پرواز این هواپیما شود در ادامه آورده است: این هواپیما تمامی گواهینامه‌های صلاحیت پروازی براساس الزامات ایکائو را داراست و ممنوعیت پرواز ندارد. هواپیمای مذکور براساس گواهینامه نوع (TC) و ضمائم آن که توسط نهاد هواپیمایی کشوری اکراین به شماره TL۰۰۰۹ صادر شده است قابلیت حمل مسافر تا ۵۲ نفر را دارد. در کتاب پروازی هواپیمای An-۷۴TK-۲۰۰ (که بنام FM مشهور است) حمل مسافر توسط این هواپیما از سوی کشور طراح مجاز شناخته شده است.

لذا طرح مسائل غیرکارشناسی و اینکه کدام یک از الزامات و مقررات توسط صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری رعایت نشده است جز ایجاد شبهه و نگرانی برای مسافران هوایی چیزی به دنبال نخواهد داشت.

حدود پنج سال پیش رئیس جمهوری در پی حوادث و سوانحی که هواپیماهای آنتونوف ۱۴۰ و ۷۴ به وجود آورده بودند، پرواز آن‌ها بر فراز آسمان ایران را ممنوع اعلام کرد اما چندی پیش یکی از مسافران پرواز مشهد- تهران در فضای مجازی اعلام کرد که هواپیمای پویا در این مسیر از آنتونوف ۷۴ استفاده کرده و مشکلات و نگرانی‌هایی را برای مسافران به وجود آورده است.

کد خبر 246955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =