دولت روحانی کوتاه نمی‌آید | استاندار گلستان: تنها جزیره دریاری خزر را منطقه گردشگری می‌کنیم

استاندار گلستان گفت: تلاش می کنیم آشوراده تنها جزیره دریای خزر را با رعایت تمام نکات محیط زیستی به منطقه‌ای گردشگری تبدیل کنیم.

چمدان -  طرح گردشگری جزیره آشوراده از زمان روی کار آمدن حسن روحانی به طور جدی در حال پیگیری است با این وجود در دولت نخست او با مقاومت سازمان محیط زیست روبرو بود و برخی از فعالان محیط زیست نیز ستاد نجات آشوراده را راه اندازی کرده بودند. با این وجود در دولت دوم حسن روحانی و تغییر در مدیریت سازمان محیط زیست موافقت با اجرای این طرح گردشگری نیز اعلام شد و تا کلنگ آن در سکوت خبری به زمین خورد.

منابع محلی استان گلستان همواره از فشارهای برخی ذیعنفعان استانی در تاکید بر اجرایی این پروژه نگران بودند. فعالان محیط زیست معتقدند که رویکرد سازه محوری در اجرای طرح گردشگری آشوراده می‌تواند منجر به آسیب رساندن به محیط زیست بکر این منطقه شود.

هادی حق شناس استاندار گلستان با حضور در جزیره آشوراده در نشست صمیمی با حدود یکصد نفر از اهالی قدیمی این جزیره شرکت و درخواست‌ها و نظرات آنها را شنید و در پایان تاکید کرد که تنها جزیره دریای خزر را به منطقه گردشگری تبدیل خواهند کرد.

+ در این زمینه بیشتر بخوانید: تصاویر جزیره آشوراده؛ خاطرات گذشته و خطرات آینده | سرنوشت مبهم تنها جزیره ایرانی خزر؛ از دستورات قضایی تا لودر محیط زیستی‌ها

+ در این زمینه بیشتر بخوانید: آخرین روزهای آرامش در میانکاله | کلنگی که بر سر تنها جزیره ایرانی دریای خزر زده شد | اینجا کیش دوم می‌شود؟

کد خبر 246938

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =