جاده رینگ دور جزیره لارک برای گردشگران آماده می‌شود | دسترسی به سواحل بکر لارک آسان می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان، گردشگری و طبیعت زیبای لارک را محور تحول و اشتغالزایی در این جزیره دانست و گفت: بنیاد مستضعفان اقدامات خوبی را در این جزیره را آغاز کرده که باید تکمیل شوند.

چمدان - جزیره لارَک یکی از جزیره‌های خلیج فارس و جزئی از استان هرمزگان است. قرار گرفتن این جزیره زیبا بین هرمز و قشم سبب شده کمتر مورد توجه قرار گیرد.  این جزیره از کوه‌های آتشفشانی مخروطی شکل تشکیل شده است و خلوتی، پاکیزگی و ساحل تمیز آن عامل جذب گردشگران به این جزیره شده است.  

جزیره لارک در منطقه تنگه هرمز جنوبی‌ترین خاک ایران محسوب می‌شود و به همین دلیل از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است و سواحل جنوبی آن نظامی است. این جزیره ۷۷ کیلومتر مربع مساحت دارد و در ۱۶ کیلومتری قشم و ۲۲ کیلومتری هرمز قرار دارد. فاصله این جزیره با تنب‌های بزرگ و کوچک نیز ۱۲۶ کیلومتر و از بندرعباس ۳۱ کیلومتر فاصله دارد. لارک و هرمز دارای آبراهه‌ میان خود هستند که هر روز محل گذر کشتی‌های باری و نفت‌کش‌های عظیم است اما کشتی‌های غول‌آسا کاری با بندر کوچک لارک ندارند چون اسلکه آن برای این کشتی‌ها قابل پهلوگیری نیست.

قلعه پرتغالیها در این جزیره که در دوره صفویه و هنگام کنترل پرتغالی‌ها بر خلیج فارس ساخته شده است از جاذبه‌های گردشگری این جزیره است.  از نظر تاریخی این قلعه با قلعه پرتغالی‌های هرمز و قشم هم دوره هستند. قلعه لارک و دژهای نظامی هم از جاذبه‌های دیگر این جزیره به شمار می‌آیند.  آثاری نیز از تلگرافخانه کمپانی هند شرقی در نقطه‌ای موسوم به «مرنه»  در جزیره وجود دارد. خانه‌های ۸۰۰ ساله‌ای که در دل کوه‌های این جزیره ساخته شده‌اند نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری جزیره لارک محسوب می‌شوند.

از دو اسکله قشم می‌توان به لارک رسید. راه بهتر اسکله ذاکری قشم با اتوبوس دریایی است و راه دوم با قایق‌های موتوری از اسکله دوحه قشم. فاصله دریایی از جزیره قشم تا لارک ۱۰ کیلومتر است.  با قایق از بندرعباس هم می‌توانید به لارک بروید.  لارک در حال حاضر فاقد امکانات اقامت برای گردشگران است.

پرویز فتاح نهم آبان ماه در بازدید از جزیره لارک گفت: جاده رینگ دور این جزیره برای رونق گردشگری بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم بخشی از آن برای تعطیلات نوروز سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه برای اشتغالزایی مردم بومی جزیره لارک تسهیلات قرض الحسنه به آنها پرداخت می‌شود ادامه داد: بنیاد مستضعفان در قالب طرح جامع توسعه جزیره لارک فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد و به تعهدات مالی خود به صورت کامل عمل خواهد کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: طرح‌های مناسبی جهت معرفی جذابیت‌های گردشگری این جزیره داریم.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز با بیان اینکه احداث جاده رینگ دوره جزیره لارک از پروژه‌های بزرگ و مهم جزیره است گفت: این جاده دارای امکانات مختلف برای گردشگران است و موجب سهولت و دسترسی مناسب به سواحل جزیره لارک می‌شود تا بتوانند از ظرفیت‌های متنوع این جزیره بهره ببرند.

همتی افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی متقاضی فعالیت در جزیره لارک مورد حمایت قرار می گیرند و تسهیلات ارزان قیمت به آنها پرداخت می‌شود.

کد خبر 246911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =