واکنش وزیر میراث فرهنگی به احتمال مصادره بوعلی سینا توسط کشورهای منطقه | ثبت شخصیت‌ها برای ما موضوعیتی ندارد

وزیر میراث فرهنگی گفت: ما در یونسکو می‌توانیم آثار تاریخی را ثبت کنیم که به خوبی این کار در جریان است اما شخصیت‌ها برای ما موضوعیتی نداشته است.

چمدان - علی اصغر مونسان هشتم آبان ماه در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حفاظت فرهنگی از شخصیت ابوعلی سینا و ثبت این شخصیت علمی به نام کشورهای آذربایجان و ترکمنستان گفت: من در جریان این مساله نیستم، ما ثبت میراث ملموس و ناملموس داریم و در بخش میراث ناملموس هم آداب و سنن هستند که ثبت می‌شوند نه اشخاص، شخصیت ثبت کردن تا به حال سابقه نداشته است.  

وزیر میراث فرهنگی گفت: ما در یونسکو آثار تاریخی را می‌توانیم ثبت کنیم که به خوبی این کار در جریان است، اخیرا ثبت زنجیره‌ای را با یک سری ابتکارات در پیش گرفته‌ایم که انجام می‌دهیم اما خود شخصیت‌ها برای ما موضوعیتی نداشته است.

به گزارش چمدان، وزیر علوم اخیرا نسبت به مصادره ابن سینا اظهار نگرانی کرده و گفته است: مسئولان بخارا و افشنه تلاش دارند تا برای بزرگداشت بوعلی سینا بنیادی تشکیل دهند. برخی از کشورها برنامه دارند تا با تشکیل بنیاد و تخصیص اعتبارات زیاد، بوعلی سینا را به نام خود ثبت کنند که ما باید با برنامه‌ریزی از مصادره این دانشمند بزرگ ایرانی جلوگیری کنیم.

شهریور ماه امسال نیز تعدادی از احزاب کشور درباره موضوع مصادره فارابی توسط کشورهای همسایه به وزارت میراث فرهنگی نامه‌ای سرگشاده نوشتند.

کد خبر 246886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =