گردهمایی جالب باستان شناسان و سرآشپزها | کشف دستور تهیه و پختن غذاهای رم باستان | از آبگوشت بره با سس گارم تا نان سیباریوم

آبگوشت بره با سس گارم (چاشنی معروف رم باستان) همراه با خوراک گوشت گراز وحشی و آهو و نان سیباریوم ... اینها دلخوشی‌های مردم رم باستان بود که در ضیافت شامی در اسپانیا پخته می‌شد.

چمدان - باستان شناسان و سرآشپزها حالا برای پی بردن به دستور پخت غذاهای دو هزار سال پیش در ایتالیکا، یکی از بناهای مهم تاریخی در شمال شهر سنتیپونسِ اسپانیا گردهم آمده‌اند. شهری که روزگاری سرای امپراطوران روم مانند تراژان و هادریان بود.

آنتونیو بورت یکی از سرآشپزهای حاضر در این برنامه می‌گوید: «بازسازی دستور غذاهای کهن، به ما برای تقویت طعم‌دهی و بهبود مزه غذاهای امروزی کمک می‌کند.»

کامیلا فرارو، یکی از سرآشپزهای حاضر در این برنامه می‌گوید: «برای پخت و پز امروزی ما، جالب است بدانیم که رومی‌ها چه می‌خوردند و از چه محصولاتی برای آشپزی استفاده می‌کردند. مهمتر از همه اینکه برای ما سرآشپزها فرصتی فراهم می‌شود تا بتوانیم با این محصولات، نوآوری هم داشته باشیم.»

سس سرکه - گارم در این برنامه توجه‌ بسیاری را به خود جلب کرد. این چاشنی از تخمیر عصاره ماهی به دست می‌آید، آنچه روزگاری در پخت و پز رومیان باستان بسیار محبوب بوده است.

در بخشی از این برنامه‌ٔ آشپزی، سرآشپز کامیلا فرارو خوراکی از گوشت گراز و آهو همراه با سس سبزیجات معطر، که درغذاهای رومی به وفور استفاده می‌شد تهیه کرد.

شرکت کنندگان همچنین از طعم نان سیباریوم رومی نیز که از نوعی غله شبیه گندم به دست آمده، استقبال کردند.

حاضران در این مراسم بخت آن را یافتند تا غذاهایی را بچشند که روزگاری خوراک امپراطوران رم باستان بود.

ویدئویی در این زمینه را در زیر ببینید.

کد خبر 246885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =