ماجرای احداث هتل در اردوگاه شهید باهنر توسط وزارت آموزش و پرورش | درخواست عضو شورای شهر اجابت نشد

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش به انتقادات درباره ساخت هتلی در اردوگاه شهید باهنر تهران واکنش نشان داد.

چمدان - محمد سالاری عضو شورای شهر در 30 اردیبهشت ماه امسال در نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش نوشت: اردوگاه شهید باهنر (باغ منظریه) با مساحتی بالغ بر 50 هکتار و قدمتی در حدود 160 سال به عنوان یکی از باغات و عرصه‌های بسیار ارزشمند و کم نظیر شهر تهران با داشتن مجموعه قابل توجهی از درختان کهنسال و فضای سبز و محل برگزاری رویدادهای تفریحی، تفرجگاهی، اردوگاهی و فرهنگی آن وزارتخانه است که دارای ظرفیت اکولوژیکی شاخص و میراث طبیعی ماندگار به شمار می‌رود. با عنایت به ظرفیت اردوگاه شهید باهنر و عرصه سبزینه و با ارزش اکولوژیک آن که می‌تواند با ایجاد دسترسی برای عموم به عنوان یک عرصه عمومی در راستای پاسخ به نیاز جامعه شهری تهران و شهروندان منطقه نیز مورد استفاده قرار گرفته و دامنه محدود بهره برداری از آن که در وضع موجود که بخشی از فرهنگیان را شامل می‌شود به کل جامعه تسری یابد.

وی تاکید کرده بود: دستورات مقتضی برای بررسی و تدوین سازوکارهای بهره مندی عموم شهروندان از این عرصه ارزشمند پهنه شمال تهران مبتنی بر توسعه فرصت‌های تفرجگاهی در اتصال با ارتفاعات شمال تهران که به عنوان یک طرح در ادوار گذشته نیز مسبوق به سابقه می باشد را صادر فرمایید.

حالا با گذشت چند ماه از نامه، نه تنها وزارت آموزش و پرورش توجهی به این نامه و درخواست نکرده است بلکه ساخت هتل در این اردوگاه را نیز در برنامه خود قرار داده است. 

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اینکه به‌ نظر می‌رسد به تدریج اردوگاه باهنر از فضای دانش‌آموزی دور می‌شود و قصد دارید هتلی در آنجا احداث کنید تا محلی برای گردهمایی مدیران باشد گفت: ۳۰۴ اردوگاه داریم که در برنامه‌های توسعه‌ای از آنها غفلت شد؛ برای خواب و استراحت دانش‌آموزان در اردوها با کمبود مواجه بودیم و از محل درآمد خود اردوگاه، ساختمانی در حال ساخت است.  

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به فارس گفت: امسال ۱۶ میلیون نفرروز اردو برگزار شد و خانواده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

کد خبر 246857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =