بلیت موزه‌ها از امروز گران شد ؛  بازدید کامل کاخ گستان ۳۵۰ هزار تومان  | لیست افزایش قیمت موزه‌ها برای گردشگران داخلی و خارجی

بلیت موزه‌های تحت مدیریت وزارت میراث فرهنگی از امروز اول آبان ماه گران شد.

چمدان - موزه‌های تحت مدیریت وزارت میراث فرهنگی از امروز قیمت بلیت خود را گران کرده‌اند. بنا بر تصمیم هیات وزیران و برنامه ریزی وزارت میراث فرهنگی از امروز ۱ آبان ماه قیمت بلیت موزه‌های تحت مدیریت این وزارت برای گردشگران داخلی و خارجی افزایش پیدا کرده است.

با وجود اینکه هیات وزیران سقف قیمت بلیت موزه‌ها و اماکن تاریخی مهم و سرشناس کشور برای گردشگران خارجی را ۱۰۰ هزار تومان قرار داده بود، وزارت میراث فرهنگی با تعدیل این قیمت بالاترین نرخ برای گردشگران خارجی را ۵۰ هزار تومان قرار داده است. پیش از این نرخ قیمت بلیت برای گردشگران خارجی با توجه به اهمیت موزه ۱۵ و ۲۰ هزار تومان بود. وزارت میراث فرهنگی این بار قیمت بلیت موزه‌ها را به سه درجه تقسیم کرده و نرخ بلیت برای گردشگران خارجی ۲۰،۳۰ و ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

همچنین نرخ بلیت برای گردشگران داخلی نیز به ترتیب ۳، ۴ و ۵ هزار تومان تعیین شده است. پیش از این قیمت بلیت برای گردشگران داخلی ۲ و ۳ هزار تومان بود.

بر این اساس به طور مثال بلیت ورودی کاخ گلستان برای گردشگران خارجی ۳۰ هزار تومان و برای گردشگران داخلی ۴ هزار تومان خواهد بود. قیمت بلیت هر کدام از موزه‌های کاخ گلستان نیز برای گردشگران خارجی ۸ هزار تومان و برای گردشگران داخلی ۳ هزار تومان تعیین شده است. پیش از این ورودی گلستان برای گردشگران خارجی ۱۵ هزار تومان و برای گردشگران داخلی ۲۵۰۰ تومان بود. 

لیست قیمت بلیت موزه‌های کشور را در ادامه ببینید:

کد خبر 246826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی افراش IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 1
    دیرینکده های درجه ۱ تقریبا معادل ۴.۵ دلار آمریکا یا ۴ یورو قیمت دارند، این مبلغ کاملاً گزاف است. یعنی یک گروه ۱۲ نفره باید ۶۰۰هزارتومان برای بازدید از مثلا تخت سلیمان پرداخت کند. کمااینکه به نرخ دولتی( چون این نرخ گذاری را دولت انجام داده است) ورودیه یک محل می شود تقریبا ۱۲ دلار که کاملاً اجحاف است. از “وزارت” حیاط خلوتی ها بیشتر از این هم نمی شود انتظار داشت؛ این سازمان دیروز محل اجتماع کارناشناسانِ پارتی دار دولت است. بی گمان جناب دکترمهندس وزیر مونسان توجیه بسیار دارد. #پولِسان دوباره فرداپس فردا بپرید یه نامه امنیتی برای من بزنید!! مهدی افراش #شرافت