اظهارات وزیر خارجه عمان درباره لغو روادید با ایران | مونسان: هزینه روادید را حذف کنید ایرانی‌ها به عمان می‌آیند

وزیر خارجه عمان در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به روابط خوب دو ملت ایران و عمان، گفت: لغو روادید با جمهوری اسلامی ایران را بررسی می‌کنیم.

چمدان - یوسف بن علوی در دیدار با علی اصغر مونسان گفت: ما رابطه بسیار قدیمی با ایران داریم. هر بار به ایران سفر می کنم احساس می کنم در کشور خودم هستم و هر فرد در کشور خود احساس راحتی دارد.

وی از بررسی طرح لغو روادید با جمهوری اسلامی ایران با این کشور خبر داد و گفت: مهم‌ترین موضوع، گردشگری درمانی است؛ بسیاری از مردم عمان به جنوب ایران به ویژه شیراز سفر می کنند.

وزیر خارجه عمان افزود: توانمندی‌های پزشکی ایران بسیار بالاست و مردم ما ترجیح می‌دهند برای درمان به ویژه چشم به ایران سفر کنند.

یوسف بن علوی اضافه کرد: مردم ما به تایلند و هند هم برای درمان سفر می‌کنند اما ترجیح می‌دهند برای درمان به ایران بروند. عمانی‌ها اطلاع زیادی در زمینه پیوند کلیه ندارند چه بسا یک بیمار چند ماه برای پیوند کلیه منتظر می‌ماند تا داوطلبی پیدا شود و این خوب است که شما به سطح بالای درمانی دست پیدا کرده‌اید.

علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران نیز با بیان اینکه از شما برای تسهیل صدور روادید تشکر می‌کنم گفت: ما هم با تلاش‌های وزارت خارجه روادید را برای عمانی ها لغو کردیم.

وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم صنعت گردشگری بین دو کشور در حال رشد است ما حدود ۸ میلیون گردشگر خروجی داریم بخش زیادی از آنها به کشورهای منطقه سفر می کنند؛ علاقه مند هستیم بخش زیادی از آنها به عمان سفر کنند و به شکل متقابل تعداد بیشتر گردشگران عمانی را در ایران شاهد باشیم.

مونسان افزود: اگر هزینه های روادید حذف شود حضور بیشتر گردشگران ایرانی در عمان را به همراه خواهد داشت. ما هم اکنون با ترکیه لغو روادید دو جانبه داریم که بخش های زیادی از گردشگران ایرانی را جذب خود کرده است.

کد خبر 246815

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =