فصل گمشده اولین رمان جهان پیدا شد | گمشده شاهنامه ژاپنی‌ها کجا بود؟

فصلی گمشده از رمان «داستان گِنجی» که در سطحی گسترده اولین رمان جهان شناخته می‌شود در منزل مسکونی نواده یک ارباب فئودال ژاپنی پیدا شد.

چمدان - داستان گِنجی یکی از رمان‌های ژاپنی نوشته شده در آغاز سده ۱۱ میلادی است. این داستان نخستین رمانی است که به زبان ژاپنی نوشته شده و برخی آن به عنوان نخستین رمان جهان یاد می‌کنند. از این رمان تاکنون فیلم‌های گوناگونی ساخته شده‌ است.

از مقایسه‌ای که میان داستان گنجی و شاهنامه انجام شده چنین برمی‌آید که در این دو اثر مشترکات بسیاری دارند ولی در شاهنامه پادشاهان، پهلوانان و زنان و در داستان گنجی امپراتور، اشراف و زنان نقش‌آفرینی می‌کنند.

ایندیپندنت درباره پیدا شدن فصل گمشده این شاهکار ادبی نوشت: این رمان در سده یازدهم توسط «موراساکی شیکیبو» نوشته شده است. در آن زمان این نویسنده به عنوان ندیمه در دربار سلطنتی حضور داشت. 

کارشناسان تاکید کرده‌اند که شاهکار کشف شده اصل است. این در حالی است که نسخه اصل رمان در حال حاضر موجود نیست.

آکیکو یوسانو شاعر ژاپنی، رمان را اوایل سده بیستم به ژاپنی امروزی ترجمه کرد و در سال ۱۸۸۲ برای اولین بار ترجمه رمان به زبان انگلیسی آغاز شد که به دلیل کیفیت پایین تکمیل نشد. 

The Tale of Genji

موضوع این رمان شاهزاده‌ای به نام هیکارو گِنجی است که با زنی به نام موراساکی ملاقات و در نهایت ازدواج می‌کند. «هیکارو» پسر امپراطور باستانی ژاپن بود که به دلایل سیاسی از دستیابی به تاج و تخت بازماند.

داستان رمان بر زندگی رمانتیک گِنجی متمرکز است و رسم و رسومات جامعه اشرافی آن زمان را به تصویر کشانده است.

کد خبر 246809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =