جاده پادشاهی گیم اف ترونز کجاست؟ | لوکیشنی عجیب که جاذبه گردشگری شد ؛ ارواح بانوی خاکستری را ببینید

جاده جنگلی دارک هجز در ایرلند شمالی همان جاده پادشاهی معروف در سریال گیم اف ترون است. این جاده جنگلی خاص اما سابقه تاریخی عجیبی دارد. با این وجود پس از استفاده از آن در سریال گیم اف ترونز این منطقه تبدیل به جاذبه گردشگری به ویژه برای عکاس‌ها و نقاش‌ها شده است. 

دارک هجز در جاده ای آرام در نزدیکی شهر Ballymoney در ایالت آنتریم، ایرلند شمالی قرار دارند. اسنفاده از آن به عنوان لوکیشن سریال معروف گیم اف ترون آن را تبدیل به یک جاذبه گردشگری کرده است. 

حوالی سال ۱۷۷۵ جیمز استوارت خانه جدیدی بنام گریشیل هاوس ساخت و بیش از ۱۵۰ درخت راش در طول جاده ورودی به خانه‌اش ساخت. درختانی که حالا تبدیل به یکی از دیدنی‌های ایرلند شمالی شده‌اند. 

طبق افسانه، پرچین ها توسط یک ارواح به نام بانوی خاکستری مورد بازدید قرار می گیرند که جاده را طی می کند و از آن به درخت دیگر می چرخد. ادعا می شود که او یا روح دختر جیمز استوارت یا یکی از خدمتکارهای این خانه است که به طرز مرموزی درگذشته است.

در سال ۲۰۰۴ ، دستورالعمل حفظ درخت بر روی درختان تهیه شد تا امکان نگهداری آنها را فراهم کند. از میان ۱۵۰ درخت که ابتدا توسط خانواده استوارت کاشته شده، حدود ۹۰ تا سال ۲۰۱۶ باقی مانده است.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که این درختان از نظر سلامتی وضعیت مختلفی دارند و برخی از آنها در خطر نابودی قرار دارند. طوفان گرتروود در ژانویه سال ۲۰۱۶ دو درخت را از جا کند و به یکی دیگر از درختان آسیب زد. همچنین درخت دیگری در فوریه ۲۰۱۷  سقوط کرد. در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز درختان دیگری به دلیل توفان سقوط کردند. 

معروف شدن این منطقه به عنوان جاذبه گردشگری باعث نگرانی شده است. حضور پرتعداد گردشگران و خودروها می‌تواند عاملی برای از بین رفتن این درختان شود.

در سال ۲۰۱۷ مقامات ایرلندی برنامه ای را برای بستن جاده اعلام کرد زیرا تعداد بازدید کنندگان باعث خسارت و تخریب احتمالی می شود. 

ممنوعیت تردد و استفاده از جاده در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷ اعمال شد. با این وجود معافیت های خاصی برای موارد اضطراری و وسایل نقلیه کشاورزی در نظر گرفته شده است.

این منطقه در لیستی از ۱۲ بهترین جاده‌ها برای سفر در انگلستان و ایرلند قرار دارد. 

کد خبر 246802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =