فیلم و تصاویر | ویراژ خوشرنگ‌های کلاسیک آمریکایی در کوبا | خودروهای قدیمی جاذبه گردشگری شدند

خودروهای کلاسیک در کوبا تبدیل به جاذبه گردشگری شدند.

چمدان - ۵۰ سال‌ سنی است که برخی از خودروهایی کلاسیک در کوبا دارند. خودروهایی که زمانی وارد این کشور شدند که رابطه با آمریکا حسنه بود و بعد از آن برای همیشه بخش اصلی حمل و نقل در کوبا بر دوش آنها بوده است.

با وجود آغاز روند آرام ورود خودروهای مدرن به کوبا اما خودروهای کلاسیک این کشور حالا بیش از پیش معروف هستند. این خودرها در سال‌های اخیر تبدیل به جاذبه گردشگری این کشور شدند و پایشان به تبلیغات گردشگری کوبا باز شده است. این اتفاق تا جایی پیش رفته که این روزها برای گردشگران خارجی در کوبا تورهای خودروهای کلاسیک برگزار می‌شود. خودروهایی که میراث خودروسازی کشور آمریکا هستند بعد از چند دهه هنوز در خیابان‌ها کوبا ویراژ می دهند و با وجود نبود قطعات، کوبا تبدیل به بهشتی برای عکاسی با خودروهای کلاسیک به ویژه کلاسیک‌های آمریکایی شده است. 

براساس آمارها در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار خودروی کلاسیک آمریکایی در کوبا وجود دارد که مربوط به قبل از دهه ۶۰ میلادی هستند.  پس از انقلاب سال ۱۹۵۹ ورود خودرو به کوبا از آمریکا ممنوع شد. کشورهای دیگر نیز به قدری از کوبا دور بودند که ورود خودرو از آنها توجیه اقتصادی نداشت. دولت نیز سال‌ها اجازه خرید و فروش خودروهای قدیمی را به صاحبان آن‌ها نمی‌داد. از سوی دیگر تحریم آمریکا نیز علت دیگری بود که کوبایی‌ها را عاشق خودروهای کلاسیک خود کرده است.

این روزها اگر برای تورهای گردشگری کوبا در اینترنت جستجو کنید، ده‌ها عکس از خودروهای کلاسیک نیز می‌بینید. در سال‌های اخیر کشور کوبا تلاش کرده است که درآمد خود از محل گردشگری را افزایش دهد. از این رو روادید خارج از گذرنامه برای شهروندان کشورهای مختلف صادر می کند تا بتواند تبلیغات منفی ناشی از سفر به کوبا را کاهش دهد. در این شرایط جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این کشور نیز نقش ویژه‌ای در جذب گردشگری دارند. جاذبه‌های که خودروهای خوش‌رنگ کلاسیک بخشی از آنهاست.

این روزها رانندگی با این خودروها و حمل و نقل گردشگران با آنها در کوبا و به ویژه در شهر هاوانا رونق دارد، به طوری که گفته می‌شود که رانندگان این خودروهای کلاسیک درآمد بیشتری از پزشکان کوبایی دارند.

عکس‌های خوش آب و رنگ با این خودروهای کلاسیک نیز به تبلیغ گردشگری کوبا کمک کرده است. در سال‌های اخیر همه گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند عکس‌های متعدد از خود با این خودروهای کلاسیک در کوبا منتشر می کنند. اتفاقی که به طور غیر مستقیم به تبلیغات گردشگری کشور کوبا کمک کرده و به خیل علاقه‌مندان سفر به کوبا افزوده است.

گزارش مجله اینسایدر درباره خودروهای کلاسیک در کوبا را ببینید:

کد خبر 246790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =