بوم کلبه و پل چوبی در تالاب متحرک ایران |  تماشای پرندگان مهاجر در میان توسکاهای شناور

طرح ساخت پل چوبی، بوم کلبه و آلاچیق برای جذب گردشگران در تالاب استیل آستارا اجرا شد.

چمدان -  تالاب استیل ۱۳۸ هکتار وسعت دارد و از مکان‌های گردشگرپذیر استان گیلان است. این تالاب یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در آستارا است که افزون بر کارکردهای زیستی و طبیعی از جنبه‌های اقتصادی - اجتماعی بسیار مهم نیز برخوردار است. قرار گرفتن این تالاب در بین جاده و کوه اسپینه و همسایگی با یک هتل بین‌المللی از جاذبه‌های توریستی این منطقه به شمار می‌آید.

تالاب استیل که سالانه پذیرای هزاران پرنده مهاجر است دارای کپور و اردک ماهی است. همچنین این تالاب طبیعی جایگاه پرندگان کمیاب بوده که برای زاد و ولد از اروپای مرکزی، ماورای خزر و مناطق قطبی به این منطقه مهاجرت می‌کنند که مهم‌ترین آن چینگیر نوک‌ سرخ است.

ضلع‌ غربی تالاب نیز پوشیده از جنگل و پوشش‌های سبز گیاهی است و در ضلع شرقی آن درختان توسکای شناور منظره بسیار جالب توجهی را بوجود آورده است که در بهار و تابستان استراحتگاه مسافران بوده و از نظر گردشگری یکی از جاذبه‌های مهم تلقی می‌شود.

وجود درختان توسکا در این تالاب، جلوه‌ای دیدنی به آن بخشیده است. از ویژگی‌های تالاب استیل آستارا این است که درختان این تالاب به علت اینکه ریشه آن‌ها در آب قرار دارد، همواره در پهنای تالاب جابه‌جا می‌شوند و حرکت می‌کنند. به همین علت، تالاب استیل به تالاب درختان شناور هم معروف است.

اهمیت اکو توریستی تالاب استیل که در زبان تالشی به تالاب هستل به معنای آبگیر مشهور و معروف است به دلیل نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی همچون کوهستان، جنگل و مزارع و کشتزارهای اطراف دو چندان شده است.

چشم انداز بی‌نظیر تالاب استیل این ارزش را دارد که اگر به استان گیلان سفر می‌کنید به تماشای این مناظر بی‌نظیر بروید. ماهی‌گیری، قدم زدن در آرامش و چشم اندازهای رویایی‌ را در این سفر تجربه خواهید کرد. پرنده نگاری و تماشای پرندگان مهاجری که بر فراز تالاب استیل در حال پرواز هستند نیز از دیگر تجربه‌های بی‌نظیر سفر به این تالاب زیباست.

طرح توسعه گردشگری در تالاب استیل از چندی پیش به اداره حفاظت محیط زیست واگذار شد قرار است با لحاظ آخرین استانداردها و شاخص‌های زیست محیطی اجرا شود. در همین راستا طرح ساخت پل چوبی، بوم کلبه و آلاچیق در تالاب استیل آستارا اجرا شد.

در حاشیه تالاب استیل آستارا دو بوم کلبه با مساحت ۱۵ متر مربع و دو آلاچیق روباز با سازه‌های چوبی و سازگار با طبیعت ساخته می‌شود و برای کلبه‌ها دوربین نصب خواهد شد و علاقه مندان و گردشگران با استفاده از دوربین یا با چشم غیر مسلح پرنده نگری خواهند کرد.

تالاب استیل در سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از پنج منطقه نمونه گردشگری استان گیلان معرفی شده و امروزه به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری و طبیعتگردی این استان شناخته می‌شود.

فصل بهار و تابستان را برای سفر به تالاب استیل انتخاب کنید ؛ این فصول بهترین و رویایی‌ترین مناظر و آب و هوا را برای شما به همراه دارند.

تصاویری از این تالاب زیبا و طرح‌های گردشگری آن را در زیر ببینید:

کد خبر 246770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =