سرنوشت ساخت و ساز جنجالی در تکیه دولت و حریم کاخ گلستان | مجوز سه طبقه زیرزمین در بافت تاریخی داده شد |  اگر به سازه‌ای رسیدند اطلاع دهید!

نتیجه چالش‌ها در مورد ساخت و ساز در کوچه تکیه دولت مشخص شد.

چمدان - علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد آخرین وضعیت ساخت و ساز در بن بست تکیه دولت که در حریم کاخ گلستان و بافت تاریخی بازار تهران قرار دارد، گفت: در ابتدا سازمان میراث‌فرهنگی اجازه داده‌ بود که ساختمان خراب شود و به اندازه وضع موجود که همکف و ۲ طبقه روی آن بود، ساخت و ساز شود. ساختمان هم در حال ریزش بود و از نظر ایمنی وضعیت خوبی نداشت.

وی ادامه داد: سپس نظر میراث‌فرهنگی  تغییر کرد و گفتند، طبقه دوم را بر اساس ضوابط میراث فرهنگی، نمی توانید بسازید، اما با توجه به نظر اولیه، اگر کار به محاکم هم می‌رسید دلایل کافی برای جلوگیری از کار مالک وجود نداشت در نتیجه با مالک توافق صورت گرفت و قرار شد طبقه دوم ساختمان ساخته نشود و جایگزین آن به طبقه منهای ۳ برود تا ارتفاعی که ضوابط حریم کاخ گلستان دارد، رعایت شود و حقوق مالک هم به هم نخورد، بنابراین پروژه با این وضعیت در حال انجام است.

شهردار منطقه ۱۲ در پاسخ به اینکه آیا ضوابط میراثی تنها مربوط به ارتفاع است یا گودبرداری عمیق در منطقه بازار تهران که یک منطقه تاریخی است هم ضوابط خاص خود را دارد؟ گفت: در این مساله سازمان میراث به طور دقیق مطلع است اما معمولا اگر گود برداری مشکلی ایجاد نکند و به سفره آب زیر زمینی، قنات و یا آثار برخورد نکند مانعی ندارد در غیر این صورت باید به اداره کل میراث فرهنگی تهران اطلاع داده شود.

ویدئوی زیر در مردادماه سال جاری در سایت چمدان منتشر شده‌است، خلاصه‌ای از وضعیت ساخت و ساز در تکیه دولت تا پیش از اعلام تصمیم نهایی را در این ویدئو ببینید.

کد خبر 246684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =