اظهارات جالب یک جهانگرد اروپایی درباره قیمت‌ها در ایران | یک نوشیدنی در ایران من را شگفت‌زده کرد

روزنامه کوریر درباره سفر گردشگران به ایران با یک جهانگرد اروپایی گفتگو کرده است.

چمدان - این روزنامه چاپ بلگراد پایتخت صربستان نوشت: ایران دارای جذابیت های بسیاری است. هر کسی که فرصت اقامت و سفر در این کشور دارد از آنجا با خاطرات و تاثیرات مثبت باز می گردد و مدام درباره فرهنگ، مردم و جذابیت های وصف نشدنی آن صحبت می کند.

«ادین کرنیچ» جهانگرد مونته نگرویی که به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا سفر کرده و اخیرا ایران از برگشته است می‌گوید: برخی رسانه ها تصاویر نادرستی از ایران برای مردم دنیا ترسیم می‌کنند در حالی که من در سفرم به ایران متوجه واقعیات درباره این کشور زیبا شدم. ایران کشوری است که فرهنگ و سنت قابل توجهی دارد و من بسیار خرسندم که توانستم فرصت دیدن این کشور را داشته باشم.

این جهانگرد که از افغانستان به صورت زمینی وارد ایران شده است در مدت اقامتش در ایران از چند شهر مختلف بازدید کرده است.  

این گردشگر اروپایی به تبریز و اصفهان سفر کرده و معتقد است اصفهان زیباترین منطقه ایران است.

«ادین کرنیچ» می‌گوید: در سفر به ایران به یزد که از مناطق تاریخی و جذاب این کشور است نیز سفر کردم. شیراز و منطقه باستانی تخت جمشید را هم از نزدیک دیدم که بسیار لذت بخش بود.

او از روستای «کنگ»  که در حدود ۵۰ کیلومتری مشهد است و بیش از ۳ هزار سال قدمت دارد نیز دیدن کرده است. او می‌گوید:  «گنگ» با داشتن جاذبه ها،  معماری و خانه های بسیار قدیمی،  بی نظیر است.  

+ جهانگرد اهل مونته نگرو: حتی گردشگران ژاپنی و کره‌ای نباید نگران راهنمای گردشگری در ایران باشند

این جهانگرد اروپایی درباره مردم ایران نیز می‌گوید: مردم ایران بسیار مهربان و میزبانانی بسیار خوب هستند.  تمامی راهنمایان گردشگری در اماکن مذهبی به طور داوطلبانه و بدون هیچ پاداش و حق الزحمه‌ای کار می کنند و جالب است که تمامی این افراد، تحصیلکرده و حداقل یک زبان خارجی را به طور روان صحبت می کنند. به طوری که اگر یک گردشگر از ژاپن، کره جنوبی، روسیه و یا از کشورهای اسپانیایی و فرانسوی و انگلیسی زبان بیاید همیشه یک راهنما وجود دارد که به طور رایگان برای گردشگران توضیحاتی را ارائه دهد.

«ادین کرنیچ» به غذاهای ایرانی هم اشاره کرد و گفت: غذاهای ایرانی بسیار متنوع و خوشمزه است و نوشیدنی دوغ با نعناع خیلی خوش طعم بود.

این جهانگرد اروپایی درباره وضعیت قیمت‌ها در ایران برای یک گردشگر خارجی می‌گوید: مواد غذایی و وسایل نقلیه در ایران بسیار ارزان هستند. ضمن اینکه نرخ سوخت در این کشور بسیار پایین است و این نکته بسیار شگفت‌آور است که ایران با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا همچنان سوخت را با قیمت پایین به مردم عرضه می‌کند.  

او درباره حمل و نقل در سفرهای داخلی ایران نیز گفت: آسایش و راحتی سفر با قطارهای مسافربری در ایران همانند راحتی در هواپیماهای مسافربری است.

«ادین کرنیچ» سفر به ایران را به گردشگران پیشنهاد کرد و گفت: فرهنگ‌های شرقی جالب هستند و هر مسافری باید با آن آشنا شود. آشنایی با فرهنگ ایرانی، دیدن شهرهای باستانی و اماکن تاریخی و فرهنگی، حس کردن ملت و ذهنیت‌های متفاوت، برای هر کسی ارزشمند و اجتناب ناپذیر است.

کد خبر 246680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    13 5
    خب خداروشکر جلوی اینکه روسفید درومدیم همینکه کتک نخورده خداروشکر قیمت بنزین و دوغ پیشکش
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
      2 2
      خخخخخخخخخخخخ
  • علی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    9 2
    اجناس برای اون ارزون بوده که دلاراورده وفروخته دلاری 13هزار.اون اقادرکشورخوددرماه حداقل باپول ایران پنجاه میلیون درامد داره. اماما بدبخت درماه درامدمون به پانصدهزارنمی رسه چی/