هجوم عرب‌ها به شهرهای شمالی ایران | گردشگرانی که به نام ایرانی‌ها و افراد بومی ملک می‌خرند

هجوم افراد خارجی برای خرید ملک و زمین در مناطق شمالی سبب افزایش قیمت زمین در این منطقه و ناراحتی‌ اهالی شمال کشور شده است.

چمدان - سفر عرب‌ها به ویژه عراقی‌ها به ایران سال گذشته حسابی جنجال به پا کرد. شایعه سفرهایی که گفته می‌شد با سوء استفاده از دختران ایرانی همراه است باعث شد واکنش‌های متفاوتی به گردشگران عرب به ویژه عراقی صورت گیرد اما در نهایت مفسده‌ها تکذیب شد.

ترکیب گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند از سال گذشته دستخوش تغییراتی شد به طوری که از آمار اروپایی‌ها کاسته و به آمار عرب‌ها اضافه شد. براساس آنچه میراث فرهنگی اعلام در آبان سال گذشته اعلام کرد عراق، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و عربستان بیشترین گردشگر را به ایران می‌فرستند. البته این ترکیب در حال حاضر و بر اساس جدیدترین اظهارات معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی به عراق، آذربایجان، افغانستان، ترکیه و پاکستان تغییر پیدا کرده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز چندی پیش اعلام کرد که گردشگران مذهبی ایران دیگر تک بعدی نیستند و علاقه به ایرانگردی دارند. بنابراین غیر از مشهد و قم به شهرهای تاریخی و گردشگری ایران نیز سفر می‌کنند.

افزایش سفر عرب‌ها به ویژه عراقی‌ها حالا با تبعات دیگری نیز همراه است. محمدجواد جمالی‌ نوبندگانی نایب‌ رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی در این زمینه از هجوم خارجی‌ها و به ویژه شهروندان کشورهای عربی برای خرید ویلا و زمین در شهرهای شمالی‌کشور خبر داده است.

این نماینده مجلس می‌گوید: وجود آب و هوای مناسب و مناطق ییلاقی از یک‌سو و افزایش‌نرخ ارز از سوی دیگر سبب استقبال اعراب از خرید ویلا در مناطق شمالی‌ کشور شده‌ است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اگرچه دهیاران، بخشداران و افراد ناظر نباید اجازه جنگل خواری، زمین خواری، کوه خواری و بروز چنین اتفاقاتی را بدهند اما متاسفانه شاهد این اتفاق در مناطق شمالی کشور هستیم به ایلنا گفت: بسیاری از افراد خارج کشور و اعراب ویلاهایی را به نام ایرانی‌ها و افراد بومی در شمال کشور خریداری می‌کنند. با توجه به اینکه شاهد افزایش قیمت زمین در شمال کشور هستیم اما فروش زمین در مناطق شمال کشور به اعراب با هماهنگی مقامات محلی انجام می‌شود.

جمالی تصریح کرد: در سال‌های گذشته با عبور از کرانه‌های مازندران به خوبی دریا را مشاهده می‌کردیم اما متاسفانه در حال حاضر ساخت و سازها و ... سبب شده که وضعیت به گونه‌ای دیگر تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کرد که اقداماتی مانند فروش ویلا و ساخت در این مناطق به اذن افراد و مقاماتی انجام می شود که اقدام به کارهایی مانند صدور پروانه، ارائه گاز، آب و برق را می کنند گفت: وجود آب و هوای مناسب و مناطق ییلاق در مناطق شمال کشور از یک سو و افزایش نرخ ارز هم از سوی دیگر سبب استقبال اعراب از خرید ویلا در مناطق شمالی کشور شده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:  هجوم افراد خارجی برای خرید ملک و زمین در مناطق شمالی سبب افزایش قیمت زمین در این منطقه و ناراحتی‌ اهالی شمال کشور شده است.

مسافری بین دو آستارا؛ سه منات می‌دهند و کلی از ایران خرید می‌کنند | مسافران جمهوری آذربایجان در بازارچه مرزی گیلان

کد خبر 246679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    5 0
    تاراج مملکت ازهمه نوع در حال انجام است.وطن عزیزمان رو چوب حراج زده اند.دریا .خشکی.زیر زمین.مردم ایران مددی